Herregud.forum: Uforutsett utgift - vil noen være med å spleise?
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: Uforutsett utgift - vil noen være med å spleise? Svar Nytt Innlegg
Side  av 2 Neste >>
Forfatter Melding
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Innlegg: Uforutsett utgift - vil noen være med å spleise?
    Publisert: 21.Sep.2007 kl. 15:48
I morges ble en tabell slettet fra sql-serveren som ligger i bunn av dette forumet. Det er ikke til å komme unna at dette var min egen feil. Jeg ble derfor tvunget til å kontakte min serverleverandør og høre om det var mulig å hente ut en backup, og det var det heldigvis.
Baksiden er at dette vil koste meg ca 800 kroner, på toppen av de ca. 2000 kronene det koster å ha Herregud.com på nettet hvert år.

Hvis noen vil være med å spleise, så klikk gjerne på Paypal-logoen på denne siden: http://www.herregud.com/index.asp?id=235

Siden Paypal-knappen kom på plass i vinter, har følgende 3 personer (forkortede navn) støttet Herregud.com:

Ar Nor: 50.00 NOK
To Tol: 100.00 NOK
Ru Opr: 100.00 NOK

Sum: 550 kr

Dette synes jeg er flott, selv om vi ikke snakker om svimlende summer. Det er nok til at jeg anser det som tull å plage kvalitetsfolk med bannerannonser.

Redigert av Webmaster - 24.Sep.2007 kl. 12:16
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 21.Sep.2007 kl. 19:35
Nå kan jeg desverre ikke bruke Paypal. Jeg har brukt min grense av penger der, og for tre år siden trakk de et veldig lite beløp fra min konto med et nummer i beskjedfeltet. Den gang så jeg ingen grunn til å noen gang bruke mer enn grensen av penger, så jeg bekreftet ikke koden. Tre år senere er koden for lengst slettet fra nettbanken min sin logg, og Paypal kan eller vil ikke sende en ny.

Kort sagt, jeg kan ikke gjøre en dritt som krever Paypal eller som sikrer betalingen gjennom Paypal.

Har du en postadresse? :P
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 21.Sep.2007 kl. 22:30
Jeg tror det er mulig å betale med vanlig visakort via den paypal-tjenesten. Da trenger man ikke å ha en gyldig paypal-konto.
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 14:28
Stemmer, men fordi jeg har en PayPal-konto og de kan VISA-nummeret mitt (selv om jeg fjerner kortet mitt fra kontoen ligger det lagret i systemet deres) får jeg ikke bruke mitt VISA uten å logge inn i PayPal. De nekter å kun sikre betalingen hvis jeg har en konto jeg kan logge inn på.

PayPal er noe dritt.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 20:26
Det som skjedde var at jeg drev med vedlikehold av forskjellige sql-servere. Jeg var nok litt trøtt og ukonsentrert, for jeg trodde jeg var på en annen server enn den som Herregud.com ligger på. Jeg har hatt en dummyversjon av dette forumet liggende på denne andre serveren, og den har jeg slettet tidligere. Det hadde jeg glemt nå, og derfor begynnte jeg å slette denne en gang til. Jeg slettet tabellen med alle brukerne til dette forumet, før det gikk opp for meg at jeg faktisk var inne på Herregud.com serveren.

Og når en tabell er slettet, så er det ikke mulig å få den tilbake, med mindre det finnes backup. Hvis det ikke hadde vært en back up, måtte all informasjonen i dette forumet blitt slettet, og alle brukerne måtte ha registrert seg på nytt. Jeg betaler gjerne 800 kroner for å unngå dette. Men om noen vil være med å "slenge noen kroner i hatten", så er det vakkert.

Jeg har råd til å betale de 2000 kronene det koster å ha Herregud.com på nett hvert år, men jeg vil likevel gi alle som elsker Jesus like mye som oss, muligheten til å gi kollekt og støtte, slik at vi kan spre sannhetens evangelium til alle skikkelige folk som skjønner norsk.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 20:35
Hjorten, jeg har nå fått melding om de 200 kr du har overført. Mange takk!

Forøvrig synes jeg at dere i foreningen snart bør invitere meg til å krangle litt med noen kristne igjen, snart :-)

Eller bare invitere til en ateistisk kopp med kaffe, eller noe.

Redigert av Webmaster - 22.Sep.2007 kl. 20:35
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 07.Jan.2007
Poster: 194
Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 21:59
Går det ann og gi deg bankkontoen min,slik du kan overvåke denne og trekke 25% av lønnen min vær måned? Det blir ca 2500 kr vær måned,men alt for jesus =D*slenge seg på gulvet i tungetale*
Jesus er veien, bruk piggdekk
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 00:38
Du har tydeligvis gått glipp av noe, Lusifers hore. Har du ikke lest betingelsene slik de presenters ved registrering i dette forum? Se siste avsnitt under scroll:
http://herregud.com/forum2/registration_rules.asp
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 06.Jan.2007
Poster: 251
Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 01:00
Publisert første gang av Webmaster

Hjorten, jeg har nå fått melding om de 200 kr du har overført. Mange takk!

Forøvrig synes jeg at dere i foreningen snart bør invitere meg til å krangle litt med noen kristne igjen, snart :-)

Eller bare invitere til en ateistisk kopp med kaffe, eller noe.

Bare hyggelig! Du gir oss mye underholdning her, så det er bare på sin plass at vi hjelper til med å opprettholde siden økonomisk.

Ja, det hadde vært en god idé. Har du noen tanker om hvem du vil krangle med, og om hva? Vi arrangerer gjerne en liten debatt... Vi skal for øvrig vise andre del av "Root of all evil?" mandag 15. oktober. Det vil annonseres her når det nærmer seg. Vi får snakkes!
"Det [helvete] handler om straff og dom – ild som brenner – og er ikke noe pleasant sted." - F.J. Sæle
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 01:48
15. oktober er notert!

Nei, jeg har egentlig ikke noen spesielle kranglefanter i tankene, men jeg synes jo det var dumt at vi ikke fikk fullført den avtalte krangelen mellom Ystebø og meg forige gang. Jeg vet ikke hvor aktuelt det er med flere paneldebatter fremover, men om det skulle bli det, så vil jeg gjerne være med.
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 11:16

Du har tydeligvis gått glipp av noe, Lusifers hore. Har du ikke lest betingelsene slik de presenters ved registrering i dette forum? Se siste avsnitt under scroll:
http://herregud.com/forum2/registration_rules.asp

Selvfølgelig har jeg lest den! du har mange gode egenskaper,webmaster,men du mangler en viktig en: Et øye for detaijer... Det står 10enden av lønnen,jeg vil gi 25% bare fordi jeg vil yte litt mer og bevise at jeg er en bedre kristen.

Er det overhodet mulig og justere opp kollekten litt?

Redigert av Lusifers hore - 23.Sep.2007 kl. 11:17
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 11:19
Men helt seriøst: Jeg er under 18 og har dessverre ikke tilgang til betalingsmetoder,ellers skulle jeg gjerne spleiset inn med en 200-lapp
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 11:40
Lusifers, ikke tenk på det. Jeg vil på ingen måte etablere et doneringspress her.
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 22.Sep.2007
Poster: 58
Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 12:39
Takk for at dere gjør som oss kristne, ikke doneringspress. Vi gir alltid med glede, også de av oss som praktiserer tiende.

Hvis en av dere forherdede sjeler skulle vende om til troen på vår frelser, ja da bidrar jeg gjerne med noen kroner, for da viser deg seg igjen at selv i det dypeste mørket virker Herren Gud.

Som en god kristen takker jeg Herren for alle anledninger jeg får til å fortelle andre om frelsen. Den anledningen har jeg fått her inne, måtte det bare føre til noens frelse.

Dere skal vite gutter, at jeg ber for dere alle.

Kjærlig hilsen Tord
JEG ER OGSÅ GUD!
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 15:18
Ikke be for oss da, Tord. Be heller for Irak. Eller enda bedre, be for Darfur. Gjør det i hele ettermiddag, Tord. Få gjerne med et par andre kristne i bønneaksjonen, sånn at effekten blir enda bedre. Så skal jeg benke meg foran nyhetene på TV 2 og se på gladnyhetene fra Darfur i kveld. Prøv å ha det hele fikset og klart før 21-nyhetene da, Tord. Det er kanskje urealistisk å ordne problemene i Dardur innen kl 18:30. Det er jo tross alt under fire timer til det tidspunktet.

Hvis du mener at det er urealistisk å få Gud til å fikse noe på så kort varsel, så kan jeg også følge med på nyhetene i morgen, og eventuelt utover uken. Men til helgen bør det være fikset, ikke sant?

Redigert av Webmaster - 23.Sep.2007 kl. 15:20
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 15:24
Publisert første gang av Tord Svanæs

Takk for at dere gjør som oss kristne, ikke doneringspress. Vi gir alltid med glede, også de av oss som praktiserer tiende.

Ha ha ha. Du må slutte lyve, Tord. Jeg har vært på flere karismatiske møter, og doneringspresset der er jo helt absurd. Kristne tror kanskje at dere alltid gir med glede og at det ikke er noe press. Mishandlete kvinner tror også ofte at de fortjener volden de blir utsatt for. En litt smakløs sammenligning, det innrømmer jeg, men det er likevel en maniupulering av følelser som ligger i bunn for disse oppfattelsene.
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 15:50
Selv om jeg synes du høres litt sarkastisk ut her, skal jeg sette meg ned å be. Jeg skal også på møte i kveld, og der vil jeg oppfordre de andre også til å be for de stakkars negrene i Darfur. Selv om mange der har hørt om Jesus der, er det tydeligvis mange som har forherdet seg og lever i synd, derfor all volden og krigen der.

Men Gud griper ikke inn hvis ikke negrene selv vil, de må selv velge om de vil motta det glade budskap. Jeg har hørt at mange av soldatene der voldtar og dreper barn og kvinner der, og det vil de få sin straff for når de står foran Guds dom. Men jeg vil i mellomtiden be for dem, da alt håp ikke er ute, selv om det ser litt mørkt ut nå.

Og til doneringspresset du følte da du var på møter. Jeg selv føler en stor glede med å være med å gi til Guds Rikes fremgang. Jeg selv gir ikke tiende, men gir av den overfloden Gud gir meg. Takk til Ham!

Med medfølende hilsen fra Tord
JEG ER OGSÅ GUD!
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 18:08
OK, Tord. Jeg hadde mistankte om at du var en tullebukk som bare later som om han er kristen. Nå er jeg sikker i min sak. God innsats, du lurte meg en liten stund.
IP IP Logget
Ellisif
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 20.Sep.2007
Poster: 0
Sitat Ellisif Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 18:33
Hei Webmaster

Hvor er det blitt av bibeloversettelsen til røverspråk?? Den er dypt savnet.
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 20:05

Lusifers, ikke tenk på det. Jeg vil på ingen måte etablere et doneringspress her.

Slapp av, Jeg bare spøkte. uannsett, En ussel 200-lapp er lite penger for en ekselent paraodi av slike mennesker som tord(Om han er ekte eller ei).

Eneste du burde gjøre webmaster, er og sette av noen timer i måneden til å skrive nye artikkler. Lenge siden sist nå syntes jeg
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Sep.2007 kl. 21:39
Det er lenge siden. Jeg har flere ganger hatt ideer til saker, men jeg må inrømme at jeg har en solid skrivesperre når det gjelder nye artikler. Jeg klarer å begynne på dem, men orker ikke å gjøre dem ferdig. Men jeg må jo bare skjerpe meg.
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 24.Sep.2007 kl. 00:07

OK, Tord. Jeg hadde mistankte om at du var en tullebukk som bare later som om han er kristen. Nå er jeg sikker i min sak. God innsats, du lurte meg en liten stund.

Faen også, der ble jeg avslørt! Hælvete! Hvordan klarte du det. Var det negrene i Darfur? Ble jeg for gammeldags i språket der?

Jeg hadde tenkt å lure dere noen dager til, men da var det altså slutt! Sukk!

Men jeg har fått meg flere gode lattere underveis, både av dere og av hva jeg skulle skrive. :)

Med (ikke kjærlig) hilsen "Tord"
JEG ER OGSÅ GUD!
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 24.Sep.2007 kl. 11:42
Angående kollektet så får jeg se om det er noen penger igjen av studielånet etter italiaturen min.
conform consume obey
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 24.Sep.2007 kl. 11:45
Ja jeg vet ikke om jeg gidder å prøve en gang til, men det var morsomt så lenge det stod på. Og jeg legger merke til at jeg har "gledet" noen flere med mine gode kristne formaninger.

:)
JEG ER OGSÅ GUD!
IP IP Logget
strannix
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 04.Jun.2007
Poster: 110
Sitat strannix Svarbullet Publisert: 24.Sep.2007 kl. 11:57
100kr er mitt bidrag. :)
Why would anyone believe in god?
IP IP Logget
Side  av 2 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum