Herregud.forum: Enda en idiot på gjesteboken
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: Enda en idiot på gjesteboken Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 07.Jan.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 194
Sitat Lusifers hore Svarbullet Innlegg: Enda en idiot på gjesteboken
    Publisert: 23.Jul.2007 kl. 15:13
Han er verken positiv eller negativ: Han er komplett idiot. Heldigvis er han ikke ateist,men en god gammaldags satanist. Heldigvis drar ikke han ned ateismen da.

Navn:      Satan
Dato:      19.07.2007 - 20:00
Hj.side:      Go.fuck.god.com
Melding:      Hei. Denne siden og akkurat som Bibelen er bare noe tull. At mennesker lever etter en bok med noen bokstaver på er helt sykt. Sånne mennesker som er kristne har blitt manipulert av en person som kaller seg gud. Altså hvis Gud er så jævla fin og ha. Hvorfor er ikke alle kristne da? Hvis han er så levende for mange.
JO, det er akkurat det. Folk har blitt manipulert av denne dritten.
Fra nå av støter jeg hardt mot Kristendommen. Hail Satan. La de kristne dø, en langsom, smærtefull død. For og ha blitt straffet av noe helt uekte!

Takk for meg. Satan
195.0.175.222
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 15:35
okay, noen mennesker burde ikke ha lov til å reprodusere seg, di stygge og di dumme.... han her, (eller henne) er av den siste sorten... og jeg vil tro at hans foreldre er det samme...

Denne fyren her er ikke mye satanist heller, i så fall bare en tenåringsdritt som tror at det å være satanist handler om å si at du har lyst å drepe kristne, gå i svarte klær med pigger og selfølgelig være alt annet enn snill og grei mot sine omgivelser...
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 15:49
Enda et offer for asbergers-syndromet med andre ord?
IP IP Logget
G. I. Job
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat G. I. Job Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 16:41
Så dere tror på vitenskap og fornuft, men ikke på deres medmennesker uansett religion, intellekt og evner? Hvilket livssyn er det? Skulle ikke vitenskapene og fornuften være i menneskets tjeneste?

Akk ja, vi vantro skal vel brenne i helvete.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 16:57
personlig har jeg ikke ett problem med mennesker av annen religiøs oppfatning enn meg tvert imot. men når du sier ting som: "Hvorfor er ikke alle kristne da? Hvis han er så levende for mange." han svarer sitt eget spørsmål, sikkert uten å vite det selv, alle er ikke kristne fordi Gud bare er levende for mange, ikke alle.

det er kanskje ikke et godt eksempel, men denne fyren(la oss kalle ham ett menneske med ett y og ett x kromosom) skriver bare masse tull, har ingen gode argumenter men mange dårlige påstander...
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 17:09
Publisert første gang av G. I. Job

Så dere tror på vitenskap og fornuft, men ikke på deres medmennesker uansett religion, intellekt og evner? Hvilket livssyn er det? Skulle ikke vitenskapene og fornuften være i menneskets tjeneste?

Hva snakker du om? Kan ikke se sammenlingen på innlegget ditt og posten min. Og hvem er vi? Vi ateister mener du? Jeg vet ikke helt hva andre ateister mener,men det er jo en privatsak hva man tror på,så lenge det ikke påvirker negativt på noen måte i sammfunnet rundt deg,det er vel det jeg reagerer på. Om kristene,muslimer,hinduister ol. vier livet sitt til en myte i mine øyne er deres sak. Men må være ærlig og innrømme det at jeg blir litt muggen når jeg får kristene på døren som skal "frelse" meg.
IP IP Logget
G. I. Job
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat G. I. Job Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 21:30
Asmodeus, ett menneske med ett x og ett y kromosm? Andre religiøse oppfatninger, inkluderer idioti? Er det ikke en menneskerett å være idiot da? Og argumenterte du selv i ditt eget innlegg for på hvilken måte mennesket ditt hadde dårlig argumentasjon, eller ingen? Og hvis du blir pissed off på forkynnere, skjønner du at jeg blir pissed off på denne ateismeforkynnende og vantrostemplende herregud.com?

Lusifers hore, hvis du ikke ser sammenhengen, la meg friske opp din omtale asbergers - var det ment som en hyllest til innlegget du omtaler? Var det din helt spesielle måte å vise anerkjennelse og respekt? Og når du poengterer "hvem er vi", mener jeg ateister. Jepp, jeg generaliserer, og det gjør jeg på bakgrunn av wikipedias norske definisjon av sterk ateist/ateisme. Kan man ikke generalisere en definisjon, er definisjonen i sin essens uten hensikt. Se på det som idealbegrep. Og hvis det er en privatsak hva man tror på, hva faen gjør du her? Kan du ikke holde troen din for deg selv du også?

Jeg mener, hva vil dere egentlig med det dere gjør? Akkurat her? På denne måten?
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 23:35

(...)Og hvis du blir pissed off på forkynnere, skjønner du at jeg blir pissed off på denne ateismeforkynnende og vantrostemplende herregud.com?

Selvsagt blir du pissed på oss her på herregud.com siden vi er så masete og går på dørene til folk og prøver å omvende alle til ateismen. Vi krever også å få Herregud.com sine dogmer inn som ett eget skolefag, skoleavslutning og slike ting skal også foregå i regi av Herregud.com sin menighet. Vi vil også ha særbeskyttelse i grunnloven og det er VI som skal signe de fremtidige kongelige.

Jeg kan veldig godt skjønne at du er pissed... Pissed som faen er du, og det har du all grunn til å være.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 23.Jul.2007 kl. 23:56

Asmodeus, ett menneske med ett x og ett y kromosm?

For enkelhetsskyld valgte jeg å tenke på "Satan" som mann, no more no less...

Andre religiøse oppfatninger, inkluderer idioti? Er det ikke en menneskerett å være idiot da?

Jo kanskje... Aldri tenkt på det på den måten... Men samtidig, er det ikke også en menneskerett å spares for idiotene? ((MEN idioti er ikke en religiøs rettning...))

Og argumenterte du selv i ditt eget innlegg for på hvilken måte mennesket ditt hadde dårlig argumentasjon, eller ingen?

Inlegget mitt ble litt rotete og uklart. Alt jeg prøvde å si var at "Satan" stilte spørsmål som ikke hadde noe naturlig svar grunnet sine dumme formuleringer og at hans uttalelser også var, vell, jeg finner ikke ett annet ord enn dumme.

Og hvis du blir pissed off på forkynnere, skjønner du at jeg blir pissed off på denne ateismeforkynnende og vantrostemplende herregud.com?

Har stort sett ikke mye mot forkynere, mange flotte mennesker er forkynnere, eller mange forkynnere er veldig flotte mennesker. Personlig kjenner jeg mest til prester som er flotte mennesker, men av kjente forkynnere er det representert flotte individer fra flere religioner og livsyn. Forstår ikke at du blir pissed off på Herregud.com foresten... Det er jo bare morro...

Jeg mener, hva vil dere egentlig med det dere gjør? Akkurat her? På denne måten?

Ikke mye. Kragle litt, diskutere filosofi religion livsyn og sånt... Vokse som mennesker ved å høre andre synspunkter og teorier, og kanskje ha det litt gøy mens vi gjør det.

Hva vil du med det du gjør, her og nå?
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 00:10

Og hvis det er en privatsak hva man tror på, hva faen gjør du her? Kan du ikke holde troen din for deg selv du også?

Vel,jeg har ingen relgiøs tro,jeg presser meg heller ikke på mine synspunker til andre. Om man diskuterer på dette forumet,så er dette helt din egen vilje, og komme opp til ingangsdøren er en helt annen sak.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 11:47

Har sagt det før, sier det igjen. Jeg respekterer i utgangspunktet alle mennesker, uavhengig av deres religion og livssyn. Jeg respekterer ikke nødvendigvis religionen eller det politiske systemet de er tilhenger av.

Noen kristne sier at gud elsker de homofile, men hater homofilien. Det er omtrent slik jeg har det med de religiøse og religionen. Bortsett fra at "elske" kanskje blir litt i sterkeste laget.
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
G. I. Job
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat G. I. Job Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 16:55
Men kjernen i problemet er jo nedlatenhet for helvete! Er den egentlig noe annerledes?
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 17:47
kjernen i problemt? hvilket problem, jeg har ikke noe problem med "satans" utalelser, jeg blir irritert, men det er da ikke noe problem i seg selv, jeg kan lett velge å ungå det, så hadde det vert ett problem så hadde jeg fremdeles ikke trengt å klage...
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 18:14
Om noen beskylder meg for å være nedlatende overfor religionen, eller nedlatende i religiøse diskusjoner, så vil jeg si at dette er en upresis beskrivelse.

Jeg er nemlig nedlatende og bombastisk i religiøse disksusjoner. Det har jeg erkjent for lenge siden. Jeg kommer heller ikke til å slutte med det. Jeg har for mange sterke følelser når det gjelder dette temaet. Det er faktisk ekte lidenskap.

Burde jeg vært mer ydmyk og snill når jeg debaterer religion? Kanskje. Men det er jeg ikke. Men det er ikke så mange av mine meningsmotstandere heller, selv om akkurat det i seg selv ikke er noe poeng. Poenget er at religionens skadevirkninger, og hvordan religionen (alle religionene) fremdeles dreper, lemlester og undertrykker, gjør det umulig for meg gå løs på religionen med silkehansker.

Redigert av Webmaster - 24.Jul.2007 kl. 18:57
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 22:57
Publisert første gang av Webmaster

Poenget er at religionens skadevirkninger, og hvordan religionen (alle religionene) fremdeles dreper, lemlester og undertrykker, gjør det umulig for meg gå løs på religionen med silkehansker.

Alle religioner dreper ikke, lemlester ikke, og undertrykker ikke.
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 23:25
Publisert første gang av Asmodeus

Poenget er at religionens skadevirkninger, og hvordan religionen (alle religionene) fremdeles dreper, lemlester og undertrykker, gjør det umulig for meg gå løs på religionen med silkehansker.

Verdensreligionene gjør det,men ikke alle som du sa. Buddisme er vel den minst voldlige religionen som er vel.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Jul.2007 kl. 23:49
Publisert første gang av Lusifers hore

Verdensreligionene gjør det,men ikke alle som du sa. Buddisme er vel den minst voldlige religionen som er vel.

Buddismen er nok den mist voldelige av verdensreligionene, for å si det slik har jeg aldri hørt om drap, lemlestning eller undertrykkelse innenfor budismen(betyr ikke at det ikke finns, betyr kun at det ikke er kjent for meg)

Vil også legge til at selv om en rettning innen religion undertrykker dreper og lemlester, gjør ikke at hele religionen er "ond" eller "blodig". Jeg ser det derfor nødvendig å se på forskjellige religiøse retninger innen en religion som individuelle religioner.
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 05.Aug.2007 kl. 00:44

Publisert første gang av Lusifers hore

Buddismen er nok den mist voldelige av verdensreligionene, for å si det slik har jeg aldri hørt om drap, lemlestning eller undertrykkelse innenfor budismen(betyr ikke at det ikke finns, betyr kun at det ikke er kjent for meg)

Vil også legge til at selv om en rettning innen religion undertrykker dreper og lemlester, gjør ikke at hele religionen er "ond" eller "blodig". Jeg ser det derfor nødvendig å se på forskjellige religiøse retninger innen en religion som individuelle religioner.

http://www.youtube.com/watch?v=QXRmPwWGwBA

Tibet er et buddistisk land. Nå sier jeg nøvendigvis ikke ikke at Buddisme symboliserer tibet,og at det var de relgiøse lederene som terroriserte landet, ikke selve relgionens budskap.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 06.Aug.2007 kl. 00:37
Nå skal det sies at denne filmen ikke er noe bevis på noen måte. Men tanken er urovekkende. Har alltid sett på Dalai Lama som et symbol på godhet i mennesket. Dette er noe jeg må lese mer om rundt forbi for å få det dekket av uavhengige kilder, gjerne mer troverdige enn en random youtube bruker...
IP IP Logget
flyvemauren
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat flyvemauren Svarbullet Publisert: 03.Sep.2007 kl. 12:44
hei du menneske!! har du glemt at "Satan" er innunder kristendommen??

så hvis de kristne skal dø går satan ned med dem!

IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 04.Sep.2007 kl. 19:25
Publisert første gang av flyvemauren

hei du menneske!! har du glemt at "Satan" er innunder kristendommen??

så hvis de kristne skal dø går satan ned med dem!

Menneske jeg, nei langt ifra. Satan er en del av kristendommen det har du helt rett i. Han representerer ondskap og sånne slemme ting... Men hele dette "så hvis de kristne skal dø går satan ned med dem!" tar jeg over hodet ikke. Hva er det du mener? at hver gang en kristen dør kommer satan og drar med dem ned til helvette/ dødsriket eller hva det nå er det som menneskene kommer til når de dør? eller er det at når alle de kristne har forsvunnet så forsvinner også satan fordi ingen tror at han eksisterer lengre?
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 05.Sep.2007 kl. 20:04
Det er kanskje sant, samtidig som at han vil miste sin effekt innen folketroen og i popkulturen hvis dens grunnsten i Religionen(e) (flere som oppererer med en satan) forsvant. Jeg skal dog ikke si at jeg har peiling men det er jo vanskelig å si...
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum