Herregud.forum: Uganda-biskop disser hedninge-Danmark
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Kristendommen
 Herregud.forum >Diskusjoner >Kristendommen
Meldingsikon Innlegg: Uganda-biskop disser hedninge-Danmark Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 133
Sitat AteistJavisst Svarbullet Innlegg: Uganda-biskop disser hedninge-Danmark
    Publisert: 25.Mai.2007 kl. 11:34
Danskerne lever i et hedensk samfund, konkluderer biskop Davíd Zac Niringiye fra Uganda efter sit første besøg i landet

[...]

Hvor mange traditionelt anser Afrika som kontinent og Uganda som et land, der rent udviklingsmæssigt står bagest i køen, ser biskoppen det modsatte mønster, når det kommer til tro og kristendom. Her befinder Danmark sig milevidt bagefter, mener han.

– I forhold til kristendommen er Danmark i dag, hvor Afrika var for 250-300 år siden, før de kristne missionærer kom til landet.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/forside/artikel:aid=331884

Er vel snarere Uganda som er der Danmark var for 250-300 år siden tenker jeg!

Redigert av AteistJavisst - 25.Mai.2007 kl. 11:35
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 28.Mai.2007 kl. 22:48
Fikk ikke lest denne artikkelen. Kun et lite avsnitt lå fremme, ville man lese resten måtte man abonnere sto det. Og jeg har bedre ting å bruke pengene mine på enn å støtte kristeligt dagblad
conform consume obey
IP IP Logget
Bønna
Hyperaktiv
Hyperaktiv

Medlem siden: 20.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 52
Sitat Bønna Svarbullet Publisert: 29.Mai.2007 kl. 08:06
Publisert første gang av AteistJavisst

[quote]Danskerne lever i et hedensk samfund

Hmm kanskje vi må vurdere flytting ? Det er deilig å være norsk...
IP IP Logget
Krigar
Aktiv
Aktiv

Medlem siden: 01.Jul.2003
Poster: 0
Sitat Krigar Svarbullet Publisert: 29.Mai.2007 kl. 08:31
Danmark er et godt land å være i, men ikke tro på reklamen. Danskene er ikke så tjomslige som i reklamefilmene. Tvert i mot opplever jeg danskene som mer opptatt av formaliteter og regler enn hva nordmenn er. Dansker kan også være vanskelig å bli kjent med, og jeg opplever dem også som svært opptatt av sine egne behov. Det ser man blant annet når det gjelder røyking. Det er sjelden en danske vil ta hensyn til om det er småbarn eller gravide i nærheten, dersom vedkommende ønsker å ta seg en blås. For så lenge det ikke er forbudt, så skal ingen komme der og fortelle dansken hva man skal gjøre eller ikke gjøre. Men dansken kommer gjerne med sure tilbakemeldinger om det du gjør, hvis han eller henne blir forstyrret av deg.

Men likevel er Danmark et trivelig land, så lenge du ikke forventer å treffe et folkeslag, slik de blir presentert i reklamepausene på norsk tv.
IP IP Logget
Bønna
Hyperaktiv
Hyperaktiv

Sitat Bønna Svarbullet Publisert: 31.Mai.2007 kl. 16:16
Har følt dem på tennene i business sammenheng og da er de ikke mye gemyttlige nei. De er veldig rett i strupen og "see you in court" hvis de ikke får de som de vil.
Men det er noe med stemningen de skaper rundt seg som tiltaler meg.
IP IP Logget
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat AteistJavisst Svarbullet Publisert: 03.Jun.2007 kl. 13:29
Publisert første gang av Irilar

Fikk ikke lest denne artikkelen. Kun et lite avsnitt lå fremme, ville man lese resten måtte man abonnere sto det. Og jeg har bedre ting å bruke pengene mine på enn å støtte kristeligt dagblad

Ja, det virker som om du bare kan lese ting de første dagene eller noe.

Nåja, det var ikke så mye mer viktig enn at han var tåpelig. Slike kristne er uansett dagens hedninger (i betydningen "uopplyst", spør du meg.

IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Mar.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Poster: 309
Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 07.Jun.2007 kl. 11:21
Jeg har ogsaa snakket med en dansk person og derfor kan jeg si at dansker er saann og saann.
Don't be stupid, be a smarty! Come and join the Nazi Party!
IP IP Logget
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat AteistJavisst Svarbullet Publisert: 15.Jun.2007 kl. 04:00
Mer sydlandsk misjonering

- Svenske skoler driver humanistisk indoktrinering
Yohannes Asrat fra Jerusalem Evangelical Church i Stockholm tar opp kampen mot humanismen i dokumentarfilmen ”Humanismen: De västerländska ländernas religion” – Humanismen er en veldig farlig religion, mener han.
http://www.fritanke.no/NYHETER/-_Svenske_skoler_driver_humanistisk_indoktrinering/

Og så var det jo de to fra Rwanda som var på fremsiden av Aftenposten for to dager siden.

IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 06.Jan.2007
Poster: 251
Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 17.Jun.2007 kl. 00:47
Nok en klassisk kristentulling som ikke har skjønt noe som helst.
"Det [helvete] handler om straff og dom – ild som brenner – og er ikke noe pleasant sted." - F.J. Sæle
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 17.Jun.2007 kl. 11:40

Yohannes Asrat fra Jerusalem Evangelical Church i Stockholm tar opp kampen mot humanismen i dokumentarfilmen ”Humanismen: De västerländska ländernas religion” – Humanismen er en veldig farlig religion, mener han.
http://www.fritanke.no/NYHETER/-_Svenske_skoler_driver_humanistisk_indoktrinering/

Og så var det jo de to fra Rwanda som var på fremsiden av Aftenposten for to dager siden.

Nja, hvis man definerer religion som et livssyn, en måte å forstå verden og livet på kan han jo sies å ha rett i at humanismen er Sveriges religion. Han har forhåpentligvis rett i at svenske skoler driver humanistisk indoktrinering også. Utvilsomt er det positivt om ungene blir opplært til å akseptere mangfold istedenfor å tro at alle MÅ tro på det samme.

Ellers forestiller jeg meg at det må være litt bittert at når man endelig får sendt noen misjonærer "andre veien" blir afrikanere fremdeles oppfattet som bærere av en primitive og barbariske religioner.
conform consume obey
IP IP Logget
Bønna
Hyperaktiv
Hyperaktiv

Sitat Bønna Svarbullet Publisert: 18.Jun.2007 kl. 09:39

Nja, hvis man definerer religion som et livssyn, en måte å forstå verden og livet på kan han jo sies å ha rett i at humanismen er Sveriges religion. Han har forhåpentligvis rett i at svenske skoler driver humanistisk indoktrinering også. Utvilsomt er det positivt om ungene blir opplært til å akseptere mangfold istedenfor å tro at alle MÅ tro på det samme.

Ellers forestiller jeg meg at det må være litt bittert at når man endelig får sendt noen misjonærer "andre veien" blir afrikanere fremdeles oppfattet som bærere av en primitive og barbariske religioner.

Sikert en sur følelse av å alltid henge litt etter i utviklingen...
IP IP Logget
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat AteistJavisst Svarbullet Publisert: 18.Jun.2007 kl. 10:14

Jeg tenker mest på svartmalingen og pekefingeren.
Uansett hva han påstår, så bor han i verdens nestbeste land!
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum