Herregud.forum: Homofil/Pedofil synd?
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Aktuelt
 Herregud.forum >Diskusjoner >Aktuelt
Meldingsikon Innlegg: Homofil/Pedofil synd? Svar Nytt Innlegg
Side  av 2 Neste >>
Forfatter Melding
En tanke...
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat En tanke... Svarbullet Innlegg: Homofil/Pedofil synd?
    Publisert: 08.Mai.2007 kl. 22:59
Ola normann sier at homofili ikke er synd. Vel homofile liker de av samme kjønn aldså noe annet en det som er normalt og mot naturen. Pedofile har akkurat de samme lystene som homofile/heterofile bare med barn. Er pedofili synd?

Kan vi kalle homofile og pedofile ett avvik fra den vanlige naturen?

Jeg personlig mener homofili og pedofili er like galt. (Husk at pedofili i denne saken ikke innebærer overgrep)
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 08.Mai.2007 kl. 23:15
Hahaha. Tenk at det finnes folk som deg :-D

Syke, syke menneske som anser pedofili til å i teorien ikke være et overgrep. Kristendommen ødelegger virkelig hodene på folk.
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
hmmm...
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat hmmm... Svarbullet Publisert: 08.Mai.2007 kl. 23:27
hmmm... svært intelektuelt svar. Vel, tror ikke du det kan finnes pedofile som ikke har voldtatt en/flere unger?

hvem har sagt at jeg er kristen?
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 08.Mai.2007 kl. 23:37
Beklager, men jeg synes ikke ditt innlegg var så veldig seriøst. Å sammenligne homofili og pedofili er sykt. Og typisk kristent. Hvis du ikke klarer å skille mellom hva voksne gjør med hverandre og hva voksne gjør mot barn, så er du virkelig skadet.

Så du er ikke kristen, altså?
IP IP Logget
fortsettelse
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat fortsettelse Svarbullet Publisert: 08.Mai.2007 kl. 23:55
du dette ut... Det er ikke noe fysisk inne i bildet her. (selv om mange pedofile voldtar) En mann kan være homofil og ikke være sammen med en mann på lik linje som en pedofil kan være pedofil men ikke ha omgang med barn. Forstår du ikke hvor trangsynt du er ved å mene at homofili er helt naturlig mens pedofili er unaturlig? hva defineres pedofili som i forhold til homofili da? kan du sammenligne homofili med heterofili eller homofili med pedofili? begrnn svaret=)
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 09.Mai.2007 kl. 00:07
Homofili forekommer i naturen. Det finnes dyr som er homofile, og det finnes mennesker som er homofile. Du kan ikke si at noe er unaturlig, bare fordi at det statistisk sett er færre som er homofile, sammenlignet med heterofile.

Det er ikke bare seksuell samkvem som fører til barn som er "naturlig", eller ekteskapet mellom mann og kvinne som er det eneste alternativet. Før var det uakseptabelt å leve ut ens homofile legning. Det er det ikke lengre. Før var det også "naturlig" å sette ut "rare barn" i skogen. Slik er det ikke lengre. Verden går fremover. Get over it.

Men hva er poenget ditt da? Er det kriminalisering av homofile samliv du ønsker?
IP IP Logget
Haha, fin fyr
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Haha, fin fyr Svarbullet Publisert: 09.Mai.2007 kl. 00:20
haha, du er så useriøs at jeg ikke orker mer... Isbjørnfaren eter ungene sine så det gjør det naturlig!! Når du sammeligner mennesker med dyr så er du ute og kjører. bibelkunnskap har du hvertfall ikke. kansje litt trist darwin kunnskap. Trodde dere som dreiv dette nettstedet hadde LITT peiling på argumentering mot kristendommen, ser ikke ut til at dere hadde det like vel. sove godt og lev ut ditt animalske liv:D chao!

Er godt og se at paulus har noe å si om sånne som deg.

rom. 1, 22 - 23
22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

sjønnte du de versene? =) Er så glad jeg lever med ett håp og slipper å leve uten håp. Får frysninger av det.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 09.Mai.2007 kl. 00:47
Det var du som kom trekkende med begrepet "naturlig", uten å klargjøre hva du mener med dette. Men jeg innser jo nå at "naturlig" i denne sammenheng omfavner det som DU synes er normalt. Og er det noe DU ikke liker, så er det unaturlig. Å anklage meg for å være useriøs bare fordi at jeg ikke misbruker begrepet slik du gjør, er sikkert en fin nødutgang fra denne diskusjonen for deg.
IP IP Logget
Krigar
Aktiv
Aktiv

Medlem siden: 01.Jul.2003
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 0
Sitat Krigar Svarbullet Publisert: 09.Mai.2007 kl. 08:36
Publisert første gang av fortsettelse

du dette ut... Det er ikke noe fysisk inne i bildet her. (selv om mange pedofile voldtar) En mann kan være homofil og ikke være sammen med en mann på lik linje som en pedofil kan være pedofil men ikke ha omgang med barn. Forstår du ikke hvor trangsynt du er ved å mene at homofili er helt naturlig mens pedofili er unaturlig? hva defineres pedofili som i forhold til homofili da? kan du sammenligne homofili med heterofili eller homofili med pedofili? begrnn svaret=)

Kristendommen er en ideologi, nazismen er en ideologi, ergo bør de begge forbys. Dette er ikke langt unna logikken i denne sammenligningen mellom pedofili og homofili. Man må jammen være godt tett i skallen, eller kristen, for å komme rekende med så tette påstander.
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 16.Mai.2007 kl. 12:30
Publisert første gang av Haha, fin fyr

haha, du er så useriøs at jeg ikke orker mer... Isbjørnfaren eter ungene sine så det gjør det naturlig!! Når du sammeligner mennesker med dyr så er du ute og kjører. bibelkunnskap har du hvertfall ikke. kansje litt trist darwin kunnskap. Trodde dere som dreiv dette nettstedet hadde LITT peiling på argumentering mot kristendommen, ser ikke ut til at dere hadde det like vel. sove godt og lev ut ditt animalske liv:D chao!

Er godt og se at paulus har noe å si om sånne som deg.

rom. 1, 22 - 23
22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

sjønnte du de versene? =) Er så glad jeg lever med ett håp og slipper å leve uten håp. Får frysninger av det.

La meg oversette denne forvirrede tungetalen til vanlig norsk. Det som egentlig sies her er:
"LALALALA! Jeg holder hendene for ørene så jeg kan ikke høre hva du sier så det så! LALALALA! Ateister er dumminger, ædda bædda! LALALALA!"
conform consume obey
IP IP Logget
kristen
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat kristen Svarbullet Publisert: 21.Mai.2007 kl. 13:37
Fortell meg gjerne en ting: Hvordan kan dere si at en holdning er typisk kristen? Hvor mange kristne vet dere om som mener homofili bør kriminaliseres? Jeg tør påstå at det finnes flere homofile kristne i norge enn norske kristne som faktisk mener at homofili skal kriminaliseres.

Er dere i det hele tatt i kontakt med samfunnet rundt dere eller sitter dere bare inne på dette forumet og lever i en svart/hvit verden?

Dere er kanskje like ille som fundamentalistene selv.
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Mar.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Poster: 309
Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 21.Mai.2007 kl. 14:27
False equivalency fallacy. Du har sett for mye South Park.
Don't be stupid, be a smarty! Come and join the Nazi Party!
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 21.Mai.2007 kl. 15:15
Publisert første gang av kristen

Hvor mange kristne vet dere om som mener homofili bør kriminaliseres?

Sikkert ikke tanta di i fra Gjøvik som bare er så uendelig glad i Jesus og alt det der, men hva med toppene i bedehus Norge? Hvordan står det til med han der Jan-Aage Torp for eksempel? Hvordan har han råd til å hate homofile på fulltid tror du? Hvor kommer pengene i fra? Ikke fra hun der tanta di i fra Gjøvik vel?

Trenger du flere "kjendis" navn? Bare gi beskjed.

Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Poster: 462
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 23.Mai.2007 kl. 21:24
Jeg vil gjerne åpne med å si "bitches". Ikke fordi det har noen spesiell signifikans her, det er mer generelt enn som så.

Jeg leste en godt vitenskapelig oppbacket artikkel om grunnen til homofili. Den forklarte at homofili hadde en naturlig årsak, nemlig at hjernen oppfatter østrogen og testosteron omvendt av hvordan heterofile oppfatter det. Heterofile blir seksuelt interessert i kvinner/menn ettersom de merker og liker duftstoffet som blir produsert.

Det er en annen vitenskap som forklarer pedofili, nemlig psykologien. Prosessene kjenner jeg ikke til, men vil likevel påstå at det her er snakk om en slags sinnslidelse (sterkt ord egentlig). I det gamle Hellas var pedofili langt mer akseptert, men i våre fantastiske moderne dager har vi forbudt det. Man kan spørre seg hvorfor? Det som ligger til grunn er selvfølgelig en valgfrihet. Unge under 16 er pr. definisjon ikke i stand til å vite hva som er best. Derfor har vi bestemt at de ikke skal lokkes inn i varebilene til ekle karer før de når den seksuelle lavalder.

Hovedforskjellen er altså at homofili er genetisk bestemt og dessuten er alle homofile over 16 i stand til å velge sexpartnere uten at det går ut over noen. Pedofili er bestemt av hvordan hjernen fungerer på et underbevisst plan, hvilket kan behandles av psykologer. Dessuten får mange barn traumer av å bli brukt seksuelt i ung alder, hvilket gjør det vanskelig å forsvare pedofili.
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 24.Mai.2007 kl. 02:18
Publisert første gang av Svaliant

Jeg leste en godt vitenskapelig oppbacket artikkel om grunnen til homofili. Den forklarte at homofili hadde en naturlig årsak, nemlig at hjernen oppfatter østrogen og testosteron omvendt av hvordan heterofile oppfatter det. Heterofile blir seksuelt interessert i kvinner/menn ettersom de merker og liker duftstoffet som blir produsert.

Er denne forklaringen i det hele tatt kompatibel med bifile?
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 24.Mai.2007 kl. 13:44
Publisert første gang av Svaliant

Umiddelbart vil jeg tro at dette bare er en av flere forklaringer på hvorfor noen mennesker er homofile. Mennesker kan sjelden, nærmest aldri, forklares med simple linære årsakssammenhenger. Har du referansen til denne artikkelen?
conform consume obey
IP IP Logget
Tina
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tina Svarbullet Publisert: 24.Mai.2007 kl. 20:26
Du må være det mest tåpelige mennesket som har satt sine ben på denne planeten, hvis du kan ha slike meninger. Enten er du helt forskrudd, pedofil, homofil som ikke klarer å godta hva du er og prøver å straffe deg selv på en eller annen bisarr måte eller så er du rett og slett bare et trist menneske. Jeg synes synd på deg.
IP IP Logget
Tor
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tor Svarbullet Publisert: 25.Mai.2007 kl. 16:48
Heterofili, homofili, nekrofili eller pedofili er alle seksuelle legninger. Å påstå at pedofili er en sinnslidelse blir det samme som å påstå at homofili er en sinnslidelse(noe som faktisk er påstått). Det har blitt påstått at heterofil forelskelse har mange likhetstrekk med sinnsykdom (og homofil selvfølgelig). Å vite bakgrunnen for seksuelle legninger er vel foreløbig ubesvarte spørsmål såvidt meg bekjent. Hensynet til hvilken legning som burde bli akseptert av samfunnet og hvilke som burde bli sanksjonert kommer an på om noen blir skadelidende som en direkte konsekvens av legningen.
IP IP Logget
Tor
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tor Svarbullet Publisert: 25.Mai.2007 kl. 16:53
Dessuten har jeg en sterk mistanke om at ingen på dette forumet har nok kunnskap til å si at pedofili, eller nekrofili for den slags skyld, ikke forekommer "naturlig" i naturen. Hva som egentlig er naturlig er og forblir et tolkningsspørsmål i det enkelte rasjonelle (forhåpentligvis) samfunn.
IP IP Logget
Tor
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tor Svarbullet Publisert: 25.Mai.2007 kl. 16:58
Samtidig som vi er dyr, så er vi ikke det, hvis dere skjønner hva jeg mener. Som mennesker har vi mindre instinkt og mer vett og har evnen til å være rasjonelle og tenke igjennom riktig og galt. Dyr har ikke den evnen, derfor er jeg skeptisk til å sammenligne mennesker og dyr, eller å godkjenne dyr adferd uansett hva denne måtte være.
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 25.Mai.2007 kl. 19:09
Publisert første gang av Tor

Samtidig som vi er dyr, så er vi ikke det, hvis dere skjønner hva jeg mener. Som mennesker har vi mindre instinkt og mer vett og har evnen til å være rasjonelle og tenke igjennom riktig og galt. Dyr har ikke den evnen, derfor er jeg skeptisk til å sammenligne mennesker og dyr, eller å godkjenne dyr adferd uansett hva denne måtte være.

Og hvordan vet du dette? Kan du underbygge påstandene dine, eller er det bare synsing?
conform consume obey
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Poster: 462
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 26.Mai.2007 kl. 00:04
Fint at mange reagerer på innlegget mitt. Synspuktet mitt på pedofili blir ikke tatt godt imot av flere. Men sex med barn synes jeg ikke kan forsvares.

1. Nei, dette studiet er ikke kompatibelt med bifili. Jeg vet ikke hvilke modeller man bruker for å forklare det.

2. Jeg leste artikkelen for over et år siden og kan ikke huske hvor den finnes. Hvis noen kommer over den så legg inn en link i forumet.

Jeg lurer også på hvem Tina kaller syk.

IP IP Logget
Tor
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tor Svarbullet Publisert: 28.Mai.2007 kl. 10:35
Så du mener at dyr vet forskjell på rett og galt og har analytiske evner??

Du mener vel også at dyr og mennesker er likestillte mentalt da?

Jævla dott!
IP IP Logget
Tor
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tor Svarbullet Publisert: 28.Mai.2007 kl. 10:41
Den eneste rettningslinjen for rett og galt et vilt dyr har, er det det må gjøre for å overleve best mulig. Det åpner selvfølgelig opp for handlinger som drap, voldtekt, tyveri (hvis det går an å bruke slike ord om dyr) kort sagt: it's a doggy dog world.
IP IP Logget
trineline
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 13.Okt.2007
Poster: 0
Sitat trineline Svarbullet Publisert: 14.Okt.2007 kl. 00:04
Jeg personlig mener homofili og pedofili er like galt. (Husk at pedofili i denne saken ikke innebærer overgrep)

- Øøøøhmm...
1. Homofili er ikke galt, punktum.
2. Pedofili er helt for j'vli, uansett hva. Jeg håper at alle pedofile får et hælsikes dårlig liv. Amen. :p xD
Blææh :p
IP IP Logget
Side  av 2 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum