Herregud.forum: Tokio-Hotel. En evaluering.
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: Tokio-Hotel. En evaluering. Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
MAC-hiavelli
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2010
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 107
Sitat MAC-hiavelli Svarbullet Innlegg: Tokio-Hotel. En evaluering.
    Publisert: 08.Mar.2010 kl. 20:28
Jeg dristet meg til å poste en kommentar om Tokio-Hotel saken her på Herregud.com hvor jeg var noe kritisk. Jeg skal her prøve å utdype kritikken.
Mitt ankepunkt, og det eneste jeg har, er måten disse hysteriske jentungene ble møtt på. Jeg er like forferdet som noen over den manglende forståelse norske barn åpenbart har når det kommer til språklig forståelse og deres evne til kritisk tenkning. Sånn sett er artiklene ikke bare morsomme, men også nyttige. Jeg skal også innrømme at jeg lo meg tverrkroket over noen av kommentarene. Det slo meg allikevel at dette var å skyte spurv med kanon. Det er mye forlangt av en 10-år gammel jente som befinner seg i psykriatriens yttergrense etter å ha sett sine ikoner bli knust, at hun skal foreta en nøktern vurdering når hun blir møtt med lett nedlatende kommentarer ispedd saftige bibelvers og løfter om evig pinsel. Dette blir å helle bensin på bålet.
Det var igrunnen hele min kritikk. Altså bare en liten korreks når det gjelder virkemidler, ellers tror jeg vi er enig om det meste.
Vennlig hilsen en ikke helt bortreist pappa.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 08.Mar.2010 kl. 20:45
Jeg synes at dine invendinger er helt OK. Men jeg tror vel kanskje at de fleste nettsider ikke nødvendigvis kan redigere sitt innhold på en måte som ikke kommer i konflikt med verdensbildet til 10 år gamle jenter med psykiske problemer. Målgruppen til Herregud.com er jo tenåringer og oppover, men det er jo klart at Google ikke skiller mellom barn og voksne som søker etter Tokio Hotel på deres søkemotor.

Jeg er kanskje ikke den som er størst tilhenger av "undercover-kommentarer" i artiklene, hvor en går til angrep på ungdommer med bibelvers og truer med svovel og dommedag. Jeg har selv aldri lagt inn noen sånne, men har jo naturligvis det redaksjonelle ansvaret.
Jeg oppfordrer faste gjengangere på denne nettsiden å se publikum litt an, før en kommer med svovelpreken mot mindreårige.

Redigert av Webmaster - 08.Mar.2010 kl. 21:39
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
MAC-hiavelli
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat MAC-hiavelli Svarbullet Publisert: 08.Mar.2010 kl. 21:03
Takker for hurtig og godt svar. Jeg tror igrunnen ikke vi er så uenig.
Nå kan vi gå over til kaffe, vafler og saliggjørende salmesang.

Redigert av MAC-hiavelli - 08.Mar.2010 kl. 21:10
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 08.Mar.2010 kl. 21:38
Jeg er med på den! Når man snakker om vafler... Jeg har de siste årene i hovedsak spist sunne vafler. De smaker like godt som "vaflene til mor".

Her er et eksempel på en sunn vaffeloppskrift: http://www.matogdrikke.no/content/view/4150/19/
IP IP Logget
MAC-hiavelli
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat MAC-hiavelli Svarbullet Publisert: 08.Mar.2010 kl. 21:49
Takker for det. Jeg er alltid i markedet for en god vaffeloppskrift. Det har også kommet meg for øret at broder Hillmar lager noen grimme vafler.
Måtte Herren se i nåde til dine vafler, din kaffetrakter og dine øvrige kjøkkenartikler.
IP IP Logget
MAC-hiavelli
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat MAC-hiavelli Svarbullet Publisert: 10.Mar.2010 kl. 01:20
Siden jeg ble beriket med en vaffeloppskrift, er det vel ikke mer enn rett og riktig at jeg bidrar med et kaffetips.
http://hurl.no?Jmk
Velbekomme...
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 10.Mar.2010 kl. 08:01
Ja, det var kaffen som hadde vasket seg!

Perfekt kirkekaffe!
IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 08.Jan.2008
Poster: 79
Sitat strayder Svarbullet Publisert: 11.Mar.2010 kl. 09:50
Eller var det kattene som fikk renset seg?

Jøss, minner meg om det min gamle bestemor sa om tolmodighet: "Du er tålmodig når du kan gi ei ku en sukkerbit og suge den i ræva til du kjenner søtsmaken!".... Sa hun alltid, pluss en del andre skremmende ting, men hva kan man forvente av ateister egentlig?

Som da postmannen kjeftet på henne en gang vi besøkte henne og hun rolig kikket på mannen og tilintengjorde ham med ordene: "Du vil vel ikke drite tynt nedover tjukk leggen og klore i det vel?". Fyavmeg, for et kvinnemenneske min gamle mormor var!! For det til å velte seg i meg noen ganger når det går opp for meg at jeg nedstammer fra henne, ja jeg har sugar ønsket at jeg var adoptert for å slippe...

Tenk om hennes ateist gener slår ut i meg, hva gjør jeg da liksom...

Redigert av strayder - 11.Mar.2010 kl. 09:51
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum