Herregud.forum: Herregud.com blir ulovlig
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: Herregud.com blir ulovlig Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Innlegg: Herregud.com blir ulovlig
    Publisert: 19.Jan.2009 kl. 11:57
Justisdepartementet ønsker å kriminalisere forhåning av religion. I lovforslaget fra fra Odelstinget står det blant annet:

For at blasfemiske ytringer skal kunne straffes må det forutsette at ytringene er forhånende eller på annen måte sterkt krenkende, fjernt fra ethvert saklig meningsinnhold og uten å inngå i de prosessene som ytringsfriheten legger til rette for; sannhetssøking, demokrati og individets frie meningsdannelse. På denne bakgrunn inneholder proposisjonen her ikke et eget straffebud som verner mot blasfemiske ytringer.

Se hele her: http://hurl.no?y

Det er innhold på Herregud.com som absolutt har forhånende karakter og som er fjernet fra ethvert saklig meningsforhold.

Det er underskriftskampanjer på gang mot dette lovforslaget. Jeg har valgt å ikke skrive under på noen av dem, for jeg synes at det er interessant å se hvordan denne loven vil fungere, og jeg tar gjerne første runde, dersom noen vil prøve å se om den kan fungere i praksis.

Bring it on!

"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Hilmar38
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 13.Nov.2008
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 63
Sitat Hilmar38 Svarbullet Publisert: 19.Jan.2009 kl. 18:08
Halleluja i mente og vel så det!
Kan bli spennende å se hva som kommer ut av dette, gitt...
Priset være låven og all dens buskap!
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2008
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 250
Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 19.Jan.2009 kl. 20:57
Herre, forlat dem, for de vet ikke hva de gjør!
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 23.Jan.2009 kl. 11:43
Jeg har til gode å se ett eksempel på når denne loven kunne blitt benyttet, og jeg har mast på eksempler i sikkert to måneder.
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 23.Jan.2009 kl. 13:07
Det er visst ikke bare jeg som lurer heller.

Det Oktay Dahl reagerer på, er at regjeringen nå ber Stortinget vedta en lov som "verner religioner og den enkeltes religiøse følelser mot usaklige og krenkende uttalelser”, uten å spesifisere hva de mener med "usaklige og krenkende".

Denne grensedragningen skal nemlig komme senere, i en "ikrafttredelsesproposisjon" og det vil ikke skje før om et par år, fortalte statssekretær Astri Aas-Hansen til Fritanke.no den 20.1.

– Dette er som å be om en blankofullmakt til å gjøre som de vil i denne saken, sier Oktay Dahl.

http://www.fritanke.no/NYHETER/2009/Hoyre_-_Hva_er_poenget_med_en_ny_blasfemiparagraf/
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 07.Jan.2007
Poster: 194
Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 24.Jan.2009 kl. 01:20
Jeg har en ubeskrivlig sterk følelse at loven vil beholdes sovende til noen skriker høyt.

Har også sagt det før at jeg finner det utrolig forstyrrende at hån mot relgiøse grupper blir satt som rasisme i loven.
Dette strider mot sunn fornuft, demokrati og ytringsfriheten. Og i tilegg har staten bidratt med å dra ordet "rasisme" enda mer ned i søla, og dermed viske vekk alt av selve ordets betydning.
Jesus er veien, bruk piggdekk
IP IP Logget
Hilmar38
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Hilmar38 Svarbullet Publisert: 24.Jan.2009 kl. 18:07
Bare et tankekors....
Kan man bruke denne loven mot f.eks. Levende Ord eller andre lignende nevrokirurgiske anstalter når de dømmer andre til Helvete for sin tro?
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 24.Jan.2009 kl. 18:11
Jeg satt og tenkte på det samme. Når kristne, jøder(?) og muslimer slutter å true de ikketroende eller annerledestroende med en evig tilværelse i helvete så kan vi veldig gjerne vurdere denne loven på nytt. Det er jo veldig støtende og eksluderende når de kommer med slike trusler/løfter.

Inntil dess...

Redigert av Missing Link - 24.Jan.2009 kl. 18:12

IP IP Logget
Hilmar38
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Hilmar38 Svarbullet Publisert: 24.Jan.2009 kl. 18:24
Jeg håper virkelig noen prøver ut denne loven mot religiøse ytterheter (større sjans for seier mot slike enn f.eks. Statskirka) og bretter det ut i media.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 24.Jan.2009 kl. 18:30
En muslim fortalte meg at jeg skal i evig tid etter min død, kokes helt til huden min og kjøttet mitt løsner fra mine ben. Så blir jeg helbredet, og prosessen gjentas. Uendelig.

Og det er vi blasfemikere som må passe kjeften vår????

La meg benytte anledningen til å be alle religiøse som vil ha lovbeskyttelse mot blasfemi om å ta rennefart og stappe Muhammed, Jesus, Allah, Buddha, Jahve og alle de andre dyrene i Hakkebakkeskogen godt opp i hemoridekløftene sine.

Redigert av Webmaster - 24.Jan.2009 kl. 18:32
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 24.Jan.2009 kl. 18:36
Jeg husker kristendomslæreren min hadde et slikt lunt smil når han snakket om helvete og oss som var ganske uinteresserte til det han pjattet om. Han kunne jeg sikkert reist tiltale mot.

Men så langt jeg og jus-fraksjonen til Høyre vet så har vi ikke ennå noen gode eksempler på når denne loven kan anvendes. Det var vel også ett lignende forslag i England for tre-fire år siden hvor Mr.Bean gjorde seg bemerket med å være en hissig motstander av forslaget.

Rart hvordan de kan koke i hop en lov uten å ha ett eneste tenkt eksempel på når loven skal benyttes, ikke som de kan fortelle oss i det minste. Jeg trodde vi hadde kommet lenger.

IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 03.Feb.2009 kl. 10:22
Greit at kjendiser også kaster seg inn i denne episke kampen mot nye tøyselover.

http://hurl.no?7e

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Feb.2009 kl. 17:28
Navarsete må prøve å la gudene forsvare seg selv. Men dette bildet avslører kanskje at hun har et Jesuskompleks:

http://hurl.no/7V
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 03.Feb.2009 kl. 17:33
Bloggført!

IP IP Logget
Hilmar38
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Hilmar38 Svarbullet Publisert: 04.Feb.2009 kl. 07:56
Guds vrede over jorden vil bli grusom!
http://hurl.no?7H
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 04.Feb.2009 kl. 08:03
Hæ?! Jeg som hadde så mye mer på lager, ja jeg hadde knapt begynt, og nå er det allerede over... Føles som ett ufyllbyrdet samleie.

Redigert av Missing Link - 04.Feb.2009 kl. 08:03

IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 08.Jan.2008
Poster: 79
Sitat strayder Svarbullet Publisert: 24.Feb.2009 kl. 18:17
"- Det er riktig å legge forslaget dødt, fordi intensjonen med vårt forslag ikke ble forstått, sier Navarset"

Jøss, nesten religiøse uttalelser fra denne dama jo :)

Ja, det var nesten synd dette, for det hadde vært så moro å fått satt disse hersens JV'ere bak lås og slå fordi de frekke og freidige skal prakke forslummingene sine på alle som ikke vil høre...

Denne regjeringen har virkelig gjort sitt for å forsøke å dra norge inn i den mørke middel aldreren igjen....

Neste på programmet hadde vært forbud mot sankthans bål hvis de ikke brannt hekser på bålet samtidig.... og deretter noe slikt som gapestokker for ateister....

På tide å vinke farvel til Jens nå tror jeg.... Det er bare det at hele gjengen av politikkere er like hakke gærne alle samma... !!! Så hva pokker skal en stemme? Det muslimske parti? :-)
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum