Herregud.forum: Hjelp. Bibelen blir ødelagt!
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Aktuelt
 Herregud.forum >Diskusjoner >Aktuelt
Meldingsikon Innlegg: Hjelp. Bibelen blir ødelagt! Svar Nytt Innlegg
Side  av 2 Neste >>
Forfatter Melding
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2008
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 250
Sitat StoreHviteFar Svarbullet Innlegg: Hjelp. Bibelen blir ødelagt!
    Publisert: 02.Mar.2008 kl. 20:13
Nå holder de gudløse ateistene på å ødelegge Bibelen.
De skal lage en ny oversettelse som tar bort viktig innhold fra Bibelen.
De skal erstatte jomfru med ung kvinne.
De tar derved bort hele jomfrufødselen fra frelsesboken!
De skal også forandre trosbekjennelsen vår!
.....født av jomfru Maria. ... blir tatt bort.

Dessuten skal ordet tukt byttes ut med oppdra eller snakke til rette.

Da kan vi ikke lenger med bibelen i den ene hånden og riset i den andre tukte våre barn.
Ta vare på din gamle bibel. Det er DER sannheten står!
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 02.Mar.2008 kl. 20:44
Ikke vær redd for de stygge ateistene, de får som de sår. Med Gud som mitt vitne sier jeg deg at Bibelen aldri vil bli ødelagt.
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Poster: 462
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 08.Mar.2008 kl. 03:15
Jepp, ateistene kommer nok til å bli "oppdratt eller snakket til rette" av Lucifer der nede i helsike.......................................................................
Gusjenamm - vi tok jo helsike og jævel'n ut av forrige bibelutgave.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 08.Mar.2008 kl. 11:26
min bibel vil aldri miste jomfrufødselen eller satan eller noe som helst, om noe vil jeg heller legge til morsomme ting. Så bare ødelegg biblene dere, min er hel.
IP IP Logget
Wilska
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Wilska Svarbullet Publisert: 10.Mar.2008 kl. 14:32
tullinga.. haha, stygge ateistene, haha ler dere i trynet, dere er dei ureine, som ikke greier og tenke på egenhand, selvfølgelig må dei skifte på bibelen, det er evig masse feile oversettelser, redd for at dere ikke skal greie og tru på det vist det er sannheten som står der eller? ateistene kommer til og herske til slutt.. bare innse det, for vi er smartere enn dere.
IP IP Logget
amorphous
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mar.2008
Poster: 0
Sitat amorphous Svarbullet Publisert: 10.Mar.2008 kl. 15:49
Ateistene må være sjeleglad for at de har deg, Wilska, på sin side.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 10.Mar.2008 kl. 15:54
Vi i Den Store Ateistbevegelsen har en egen retorikkavdeling som vi kaller for "Avdelingen for retorikk". Wilska er sjef for denne. Når han argumenterer så står lynet stille.
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 10.Mar.2008 kl. 16:14
Publisert første gang av Webmaster

.... Når han (Wilska) argumenterer så står lynet stille.

Ja, det har ubendig lyst til å slå ned to ganger på samme sted, og da får jo lynet problemer som kjent.

Hvis Wilska i tillegg til retorikk også lærer seg litt elementær rettskriving blir han en formidabel debattant. Når han også tilegner seg CapsLock-trikset kan vi andre bare gi opp.
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget
Wilska
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Wilska Svarbullet Publisert: 11.Mar.2008 kl. 02:06
haha. liker dei såkalte "hersketeknikane" deres altså. kommer med dei "store" ordene deres, ingen faller for sånt så bare og gi seg.. ja eg trur ateistene er glade for det. men kas motargumet var det dere kom med egentlig? ingen så vidt eg kan se, så det vil si at eg egentlig hadde rett det, prøv ivertfall ikke kom med dumme utsagn om kor dårlig rettskriving eg har for dere forsto tydeligvis godt ka eg skreiv, og at eg har oppdaga capslocken, well done folks, stolte av dere.
IP IP Logget
strannix
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 04.Jun.2007
Poster: 110
Sitat strannix Svarbullet Publisert: 11.Mar.2008 kl. 02:59
I Guds åsyn er du velkomen til å kome med dei utsegna du meiner er dei riktige, hugs det Wilska. Herren Jesu Krist og den Heilage Ande vil hjarteleg vise deg vegen til eksemplarisk rettskriving, i Ivar Aasen si and. Med krafta åt Gud i ditt lekam, måtte du utdebattere desse stakkarslige ateistane. Amen!

Redigert av strannix - 11.Mar.2008 kl. 03:30
Why would anyone believe in god?
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 11.Mar.2008 kl. 09:46
Britiske venner kunne kanskje hjelpe litt til på den satiriske biten. TOSSER? or just WANKER?

http://englishatheist.org/ownreligion.shtml
- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 11.Mar.2008 kl. 12:21
Wilska: Jeg er ikke redd for at jeg skal tro noe mindre på bibelen dersom sannheten står der.

Finfint.
Kjør debatt.
IP IP Logget
Wilska
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Wilska Svarbullet Publisert: 11.Mar.2008 kl. 18:24
jaja der kommer dei gode argumentene fram ja, "i guds åsyn" korfor er det altid sånn med dere kristne folk at dere skal skrive noe sånt? eg skal be for deg og det forbanna tulle der.
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 11.Mar.2008 kl. 22:59
Endringene i bibelen skyldes i hovedsak at slike som deg, med grammatisk sans som en støvel, skal kunne lese den.
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 11.Mar.2008 kl. 23:43
Wilska. Du er naturligvis velkommen på forumet selv om rettskrivingen står noget tilbake ad ønske. Når Gud har vist deg veien hit skal ikke vi avvise deg og dine meninger, men kjærlig forsøke å rettlede deg inn på den gode men smale vei.
Måtte muslimer, Jehovas Vitner og andre hedninger holde seg unna inngangsdøra di.
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 00:09
Akkurat, det var det jeg også mente å si.
IP IP Logget
Wilska
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Wilska Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 18:24
litt synd at eg ikke kommer til og lese bibelen da, eg bare nøyer meg med og brenne den i peisen ;) YEEE
IP IP Logget
Wilska
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Wilska Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 18:28
btw den brenner overraskande lenge må eg si
IP IP Logget
Wilska
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Wilska Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 18:30
Sitat: men kjærlig forsøke å rettlede deg inn på den gode men smale vei.??

ka du meiner her? kvinnens underliv???? ja der er det ikke så værst og bli rettleia nei..
IP IP Logget
Jonas
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Jonas Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 18:54
For noen latterlig idioter som skriver her. Vanligvis kan de patetiske kristne i det minste klare å snakke for seg, men her kommer de faktisk med frekkheter mot en persons skrivefeil. Hva vet vel dere om at denne personen har en diagnose som kan unnskylde skrive feilene hans eller ikke? Får ikke han lov til å si sin mening her av den grunn? Dere en noen fordomsfulle idioter som bare snakker pissprat, og kommer med de latterlige bibel sitatene som dere sikkert ikke engang forstår meningen bak.

Svaliant... Syns det er nokså morsomt det du sier om at Lucifer vil snakke ateistene til rette i helvete? Som om Lucifer var kristen? Haha, det høres jo ut som om du forventer at han skal konvertere alle ikke kristne til kristendommen når de kommer til helvete.. Ja, veldig bra..

Forresten syns jeg også at det er morsomt at dere i det hele tatt skriver ord som debatere og argumentere her, når dere bokstavelig talt aldri gjør noen av disse tingene? Dere kan ikke argumentere mot ateister, fordi det er INGEN klare beviser på det som står i biblen, men på den andre siden er det utallige beviser som motsier det som faktisk står der.. Likevel så tror dere på det, skulle nesten tro at evolusjonen tok en skarp sving når vi var på vei fra ape til menneske, for dere kan jo umulig være spesielt smarte når dere tror på noe som så og si er en bevist løgn. Eller faen, gløm det, dere tror jo ikke på evolusjonen engang, beklager, jeg glømte jo helt at det var Adam og Eva's gigantiske incest orgy som skapte menneskeheten. Å ikke tro på evolusjonen blir jo like idiotisk som om jeg hadde sagt at jeg ikke tror på internett.. Men guess what, jeg sitter visst å skriver på nettet akkurat nå
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 23:24
Guess what, dersom du ikke er eksistensialist vil bevisproblemene forholde seg ganske forskjellig fra å bevise internett til å bevise evolusjonsteorien.

Jeg ville anbefale at du sniker deg litt rundt på forumet og leser noen flere tråder. Denne er for eksempel fin. Ikke les selektivt, les alt.

http://www.herregud.com/forum2/forum_posts.asp?TID=681&PN=3
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 13.Mar.2008 kl. 00:22
Publisert første gang av Jonas

For noen latterlig idioter som skriver her. Vanligvis kan de patetiske kristne i det minste klare å snakke for seg, men her kommer de faktisk med frekkheter mot en persons skrivefeil. Hva vet vel dere om at denne personen har en diagnose som kan unnskylde skrive feilene hans eller ikke? Får ikke han lov til å si sin mening her av den grunn? Dere en noen fordomsfulle idioter som bare snakker pissprat, og kommer med de latterlige bibel sitatene som dere sikkert ikke engang forstår meningen bak.

Svaliant... Syns det er nokså morsomt det du sier om at Lucifer vil snakke ateistene til rette i helvete? Som om Lucifer var kristen? Haha, det høres jo ut som om du forventer at han skal konvertere alle ikke kristne til kristendommen når de kommer til helvete.. Ja, veldig bra..

Forresten syns jeg også at det er morsomt at dere i det hele tatt skriver ord som debatere og argumentere her, når dere bokstavelig talt aldri gjør noen av disse tingene? Dere kan ikke argumentere mot ateister, fordi det er INGEN klare beviser på det som står i biblen, men på den andre siden er det utallige beviser som motsier det som faktisk står der.. Likevel så tror dere på det, skulle nesten tro at evolusjonen tok en skarp sving når vi var på vei fra ape til menneske, for dere kan jo umulig være spesielt smarte når dere tror på noe som så og si er en bevist løgn. Eller faen, gløm det, dere tror jo ikke på evolusjonen engang, beklager, jeg glømte jo helt at det var Adam og Eva's gigantiske incest orgy som skapte menneskeheten. Å ikke tro på evolusjonen blir jo like idiotisk som om jeg hadde sagt at jeg ikke tror på internett.. Men guess what, jeg sitter visst å skriver på nettet akkurat nå

du er dum du. stakkar stakkar de som må passe på deg sånn du ikke glemmer å spise eller gå på do eller puste for den saks skyld.

nei for en dårlig uttalelse, evulusjonsteorien hevder på ingen måte at menneske kommer fra apene, den sier kun at menneske har utviklet seg fra samme skapning som apene.

Og lucifer bør være kristen, ellers er også han mektig dum. Tenk å ikke tro på gud og jesus selv om du har møtt dem.

LTP

Redigert av Asmodeus - 13.Mar.2008 kl. 00:22
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 13.Mar.2008 kl. 00:26
Hence: Satanisme er en retning innenfor kristendommen
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 13.Mar.2008 kl. 00:36
ah... det er et spørsmål om hva slags satanisme du snakker om. Det finnes mange varianter slik som med de fleste religioner og livssyn

Redigert av Asmodeus - 13.Mar.2008 kl. 00:36
IP IP Logget
Antikristus
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 13.Mar.2008
Poster: 0
Sitat Antikristus Svarbullet Publisert: 13.Mar.2008 kl. 00:56
www.rotschild.com

Ta en titt på den filmen der, det er en litt lang intro, men så kommer et et nokså interessant innslag som jeg tror dere har godt av å se...

Å kom ikke etterpå med "blabla, nok ett offer for konspirasjonsteoriene", for det som legges fram i den filmen er ren fakta.

Er også klar over at det er en del feil i hele kristendom innlegget i filmen, men det er fortsatt en tankevekker

Redigert av Antikristus - 13.Mar.2008 kl. 01:00
IP IP Logget
Side  av 2 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum