Herregud.forum: homofili::: GÅR DET ANN Å VÆRE SÅ DUM?
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: homofili::: GÅR DET ANN Å VÆRE SÅ DUM? Svar Nytt Innlegg
<< Forrige Side  av 3 Neste >>
Forfatter Melding
jokko
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat jokko Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 16:54
No offence, men hva er det du er så hissig for??

om homofile er født homofile er urelevant. mord blir ikke noe mindre synd om gjerningsmannen er født psykopat og homofili er blir ikke mindre synd om man er født homofil

Hva har mord med homofile å gjøre??

Jo, og en ting til. Bibelen har blitt mistolket flere ganger, og hvis man skal følge alt Bibelen sier så hører men ikke i det 21-århundret men tilbake på 1300-tallet da deres kristendom ble til. Da dere rev dere løs fra katolikken

Den ekte kristendommen, den ortodokse kristendommen har eksistert lenge før Jesus ble født og det er også den den eldste kristendommen. Hvis det er DIN oppgave som "moderator" på denne siden er å dømme andre er du ikke stort bedre enn de du mener er ikke-troende kristene. Hvem gir deg rett til å bestemme hvem som skal til helvette?? Står nanet til de som skal til helvette bakerst I Bibelen? Mitt syn på deg er at du utgir deg for å være mye bedre enn oss alle andre. Hvem tror du at du er??

Gud har gitt oss mennesker vilje og egene meninger for at vi selv skal bestemme hva som er riktig og hva som er galt. Hvis denne "kristendommen" du står for er så riktig burde da alle andre religioner bli utrydde, ikke sant?
Jeg har lest Bibelen 3 ganger og jeg vet veldig godt hva som står i den og ikke. Men jeg veldig sikker på at det ikke står i Bibelen at kristendommen skal påtvinges andre. Det er akkuratt det du gjør. Kanskje du burde trekke deg litt tilbake og tenke over om det du sier er riktig eller ikke.
IP IP Logget
jokko
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat jokko Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:20
Sa jeg at jeg hatet Jesus? Og jo ortodokse er den eldste av de forskjellige retningene innen kristendom. Og jeg har lest Bibelen på 7 forskjellige språk og prater selv 8 . Ser det ut som om jeg blir imponert av at du har lest den 30 ganger. Og har jeg sakt at jeg ikke liker dere?? Hold deg til fakta og ikke dikt opp ting SELV. Godta at du har tapt denne diskusjonen og ikke fortsett å komme opp med løgn, for du driter deg selv ut. Det jeg sier er fakta og dette er min siste post på denne siden der dere påtvinger andre kristendom slik dere eller bedre sagt du oppfatter den. Du kan fint si at jeg kommer til helvette, men bare så du vet det så kommer det aldri til å skje. Jeg er kristen med mine egene meninger og vilje. Noe Gud gav alle mennesker.
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:32
Publisert første gang av jokko

Sa jeg at jeg hatet Jesus? Og jo ortodokse er den eldste av de forskjellige retningene innen kristendom. Og jeg har lest Bibelen på 7 forskjellige språk og prater selv 8 . Ser det ut som om jeg blir imponert av at du har lest den 30 ganger. Og har jeg sakt at jeg ikke liker dere?? Hold deg til fakta og ikke dikt opp ting SELV. Godta at du har tapt denne diskusjonen og ikke fortsett å komme opp med løgn, for du driter deg selv ut. Det jeg sier er fakta og dette er min siste post på denne siden der dere påtvinger andre kristendom slik dere eller bedre sagt du oppfatter den. Du kan fint si at jeg kommer til helvette, men bare så du vet det så kommer det aldri til å skje. Jeg er kristen med mine egene meninger og vilje. Noe Gud gav alle mennesker.

jokko.. ditt navn er vell ikke tilfeldigvis jovana????? i så fall... hei, hilde her
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:38

vi driver ikke med tvang. du bare dikter opp ting fordi du ikke liker oss. men det står jo i bibelen at vi kristne skal bli forfulgt og hatet, så jeg er ikke overasket over din utåleranse.
uansett har homofili og mord til felles at de er synder. Gud gav ordre i bibelen at både homofile og mordere skal henrettes.
og vår retning innfor kristendom eksisterte før den både den katolske og den ortodokse (ortdokse er ikke eldst og er en utbrytninggruppe fra den katolske). og hvorfor skal jeg bli imponert at du har lest bibelen 3 ganger? jeg har lest den minst 30 ganger på opp til 3 forskjellige språk.

hvorfor hater du det Jesus sa i bibelen? hvorfor denne fiendelige holdningen til den frelse han gav deg?[/QUOTE]

Hva er galt med homofeli? ja da, det at de er syndere og at de bør brenne osv osv. men det er ditt syn. ikke kall oss andre kristne at vi er falsk-kristen fordi av vi ikke deler samme syn som deg. det finnes mange retninger i kristendommen, hvem sier at din er rett? hvem sier at min er rett? bare ikke tro at du vet hvem som havner i helvete fordi su har valgt din retnig og er for blind til å se en annen. ikke døm meg fordi jeg har min vei å gå. gud ga oss fri vilje til å tenke selv, jeg har tenkt til å bruke den gaven
IP IP Logget
jokko
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat jokko Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:43
yup jokko her ^^
IP IP Logget
jokko
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat jokko Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:49
drit og dra det er det perfekte svaret jeg har til en falsk-kristen som deg selv. ha et fint liv for det er DU som havner i helvetet her.
IP IP Logget
Dhiany
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 24.Jan.2008
Online Status: Frakoblet
Poster: 0
Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:51

drit og dra det er det perfekte svaret jeg har til en falsk-kristen som deg selv. ha et fint liv for det er DU som havner i helvetet her.

ooooooh jokkos in the house
IP IP Logget
Dhiany
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:56
Publisert første gang av z

yup jokko her ^^

sa ikke du at den forrige posten din skulle bli den siste? du er et perfekt eksempel på en løgner

åh, hjelpes... SLUTT Å DØM.. du lærer aldri.. desuten lyver du... du sier at jeg havner i helvette... men vi får vell se på deg. og vis jeg havner der, så antar at vi får en møteplass.... desuten våger du ikke å si sånt til venninna mi... jeg bryr meg faktisk om folk jeg, i forhold til deg
IP IP Logget
Dhiany
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 20:40
vi få se min gode venn, vi får se. jeg kommer nok til himmelen
IP IP Logget
Dhiany
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 20:41
vi får se min gode venn... vi får se
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 22:28
Finnes det ikke chat-rom her?
- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
Dhiany
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 26.Jan.2008 kl. 15:12
jeg mener ikke direkte at det som står i bibelen er feil, men når bibelen blir omskrevet kan det være at en gammel, gretten mann som er ganske trangsynt forandrer på noe oppunder årene. for eksempel så har de funnet ut at det var blere enn de ti bud som sto i bibelen
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 27.Jan.2008 kl. 05:05
Publisert første gang av Dhiany

jeg mener ikke direkte at det som står i bibelen er feil, men når bibelen blir omskrevet kan det være at en gammel, gretten mann som er ganske trangsynt forandrer på noe oppunder årene. for eksempel så har de funnet ut at det var blere enn de ti bud som sto i bibelen

Hvis det finnes en god Gud er det vel på høy tid at Han tar tak i dette og kommer med en revidert versjon snart?
conform consume obey
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat bob Svarbullet Publisert: 27.Jan.2008 kl. 12:38
Synes da denne guden har innfridd i stor grad..sett i lys av historien..

http://no.wikipedia.org/wiki/Mammon
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 27.Jan.2008 kl. 15:32
mjo, men nå snakket jeg jeg jo om en god Gud.. Vel og merke en Gud som er "god" i den betydningen vi vanligvis legger i ordet i dag. Den guden som er beskrevet i bibelen er jo ikke akkurat forenelig med det vi i dag oppfatter som godhet.

Det har vært mye gnåling om metaforer i denne debatten, men personlig er jeg bittelitt skeptisk til en Gud som setter igang slike practical jokes:
"HoHo, nå skal jeg gi menneskene en hellig bok hvor det står svart på hvitt at de skal pine og plage hverandre. Men egentlig vil jeg at alle bare skal være snille med hverandre altså. Montro hvor mange som ikke lar seg lure?".

Festlig.
conform consume obey
IP IP Logget
Herje
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Herje Svarbullet Publisert: 31.Jan.2008 kl. 13:53
Hehe, er veldig tydelig at det er mange mennesker her som har dårlig sans for humor og/eller liten hjerne kapasitet :) Men moderator ser ut som han koser seg :)
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 31.Jan.2008 kl. 23:21
Publisert første gang av Irilar

Publisert første gang av Dhiany

Hvis det finnes en god Gud er det vel på høy tid at Han tar tak i dette og kommer med en revidert versjon snart?

God Gud? neinei, ganske dårlig gud egentlig, tatt i betraktning at han er sånn allmektig og alt gjør han en dårlig jobb med å formidle budskapet sitt. Han kunne rekrutert verdens beste talere gjennom tidene for å snakke gjennom massemedia, men gjør han det? nei, ergo, dårlig Gud...
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
Merethe M.
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Merethe M. Svarbullet Publisert: 03.Feb.2008 kl. 00:06
"GÅR DET ANN Å VÆRE SÅ DUM?"

.. gå å ta deg et norks-kurs.
"Ann" skrives me EN n .. ;

"GÅR DET AN Å VÆRE SÅ DUM?"
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 04.Feb.2008 kl. 11:34
Publisert første gang av Merethe M.

"GÅR DET ANN Å VÆRE SÅ DUM?"

.. gå å ta deg et norks-kurs.
"Ann" skrives me EN n .. ;

"GÅR DET AN Å VÆRE SÅ DUM?"

Sikker? nytt for meg det der asså, men bryr meg ikke heller er mer naturlig med TO n'er. Så min del av språkkampen blir da å få innført TO n'er...
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
huff huff
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat huff huff Svarbullet Publisert: 19.Feb.2008 kl. 11:13
Skjkønner ikke hvordan folk kan være slik! man kan være kristen og homo for den sak skyld! med å inne hvem man er, er måten man da lærer å være seg selv!
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 20.Feb.2008 kl. 00:10
Publisert første gang av huff huff

Skjkønner ikke hvordan folk kan være slik! man kan være kristen og homo for den sak skyld! med å inne hvem man er, er måten man da lærer å være seg selv!

Hva med å være den man vil være? Hva med å aktivt arbeide for å bli den beste mulige versjonen av seg selv?
Du er da ikke en viljeløs organisk robot som ikke har kontroll over hvem du er og hva du gjør.
conform consume obey
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat bob Svarbullet Publisert: 20.Feb.2008 kl. 00:13
Ifølge Bibelen er homofili en synd. Er du kristen er det en synd for din homofili. Må man være homofil for å være kristen, eller må man være kristen for å være homofil?

Kom hanen før høna? Og hvem har lagd eggerøre?
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 29.Feb.2008 kl. 12:28
Publisert første gang av bob

Ifølge Bibelen er homofili en synd. Er du kristen er det en synd for din homofili. Må man være homofil for å være kristen, eller må man være kristen for å være homofil?

Kom hanen før høna? Og hvem har lagd eggerøre?

bibelen har blitt omskrevet og endret på oppunder årene. helvettes-reglene ble oppfunnet av kirken. man kan ikke stole fult og helt på bibelen
IP IP Logget
Julia
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Julia Svarbullet Publisert: 29.Feb.2008 kl. 23:55
Publisert første gang av meg

ps til jenter: min er 23 cm

Skal vi ha det litt gøy da? ;D
IP IP Logget
Julia
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Julia Svarbullet Publisert: 29.Feb.2008 kl. 23:57
Publisert første gang av z

Bibelen er klar og tydelig på at homofili er synd og de som praktiserer den skal drepes. Ingen steder står det i bibelen at vi skal følge naturen, men det står at naturen er der for vi skal utnytte den. Vi er over naturen og alt annet liv er under oss, mens Gud er over oss.
Grunnen til at det ikke står noe om kvinner som ligger med kvinner i det gamle testamentet er fordi kvinner ikke er likverdige mennesker med menn i følge bibelen. De er her for å tjene oss menn. Det nye testamentet tar dette opp i Paulus’ brev til romerne kapitel 1:25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse.
28 De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg.

Mennesker er ikke over naturen. Hvis vi var det kunne vi ha stoppet alle naturkatastrofene. Kvinner er likeverdige menn, det er bare dere som er for dumme til å skjønne det. Vi er ikke her for å tjene noen andre enn oss selv.
IP IP Logget
<< Forrige Side  av 3 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum