Hvorfor?
Falsk Messias vekker oppsikt

Bekymrede medlemmer i Svevende Ord har registrert påstanden om at Jesus har kommet tilbake til jorden. Dette skal ha blitt dokumentert i en slags oppfølger til Bibelen, som har fått navnet Bibelen 2.


Blasfemi: Dette skal liksom forestille et portrett av Jesus! Men vi synes at figuren på denne tegningen ikke ligner på Guds sønn. Når skal myndighetene reagere mot all denne hetsingen og blasfemien?

De fleste av våre medlemmer reagerer med avsky på ryktene som forteller at Jesus for en tid tilbake vendte tilbake til jorden for å fullføre sin gjerning som frelser.

For det første synes vi at det er svært underlig at Jesus skal ha kommet tilbake til jorden, uten å kontakte noen av oss her på Bibelsenteret. Ved gjentatte anledninger har vi fått solide inntrykk av at Jesus ser på vår menighet som en av de mest kristne i hele verden. Dette har vi fått dokumentert gjennom bønnesvar og visjoner som ingen kan bortforklare.

Det har ikke manglet på invitasjoner fra vår side. Når vi fra vår menighet har kontakt med Jesus, orienterer vi ham fortløpende om våre møteplaner. Jesus er fullstendig oppdatert, og han ville naturligvis ikke stått over verken søndagskaffen eller ungdomsmøtene våre hvis han først var på disse kanter.

For det andre så er det vi har blitt fortalt om denne personen som kaller seg for ”Jesus”, og som først dukket opp på Lørenskog utenfor Oslo, langt i fra noe den VIRKELIGE Jesus ville kunne godtatt. Ryktene går om kjærlighetsforhold utenfor ekteskapet og at "Jesus" har begynt å spille i et såkalt punkrockeband. For de som ikke har hørt om punk, kan vi fortelle at dette er en meget aggressiv musikkstil som har sitt opphav fra USA på begynnelsen av 90-tallet, med bandene The Green Day og Offspring som pionerer. Stikkord for musikkformen er aggresjon, fri sex og ja til rus. Det er ingen med vettet i behold som kan påstå at Jesus kan la seg assosiere med disse sykdomssymptomene. For hvem vil vel spille punkebassgitar, når man heller kan spille badmington sammen med (vår Himmelske) Far? Det får da være måte på. Hva blir det neste? At Jesus går god for ”Jesus Christ Superstar”?!

Dessuten er det ren blasfemi å påstå at Jesus ville tilbragt tid sammen med homofile, rusmisbrukere og prostituerte uten å grundig fortelle dem at denne type synd i bunn og grunn er enveisbillett til fortapelsen. Den Jesus vi tror på ville nok sagt et rungende NEI! til disse menneskene.

Derfor kan vi slå fast at denne Jesus som dukket opp på Lørenskog er en falsk Messias. Svevende Ord gir derfor sin støtte til foreningen ”Kristne mot Kristus” som i disse dager går ut mot denne falske frelseren. Galskapen kan ikke få fortsette og vi oppfordrer landets bokhandlere til å fjerne Bibelen 2 fra butikkene sine. Vi tar også for gitt at ikke et eneste bibliotek i Norge tar denne vederstyggelige boken inn i sitt utvalg.

Den virkelige Jesus elsker alle. Derfor gjør vi alle bokhandlere og bibliotekarer oppmerksomme på at den som forleder folk som tror på Jesus, skal få kvernsten rundt sin hals, og skal så senkes ned på havets dyp (Matteus 18:6).

Svevende Ord oppfordrer alle kristne til å kjøpe så mange eksemplarer som mulig av Bibelen 2. Den kan brukes til å statuere et eksempel overfor barn og unge, om at litteratur som Jesus ikke ønsker at vi skal lese, på mange måter egner seg best på et godt, gammeldags bokbål.


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54821


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Falsk Messias vekker oppsikt:

Kategori: samfunn
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com