Hvorfor?
Ringenes Herre - en unødvendig tullefilm

Svevende Ord tar ungdommen på alvor og derfor ønsket vi å se nærmere på de filmene som alle liksom skal se på kino for tiden. Den Harry Potter-inspirerte filmen Ringenes Herre trekker tusenvis av mennesker inn i mørket hver eneste kveld i disse dager. Derfor tok vi mot til oss og oppsøkte en såkalt kino for å ta uvesenet nærmere i øyesyn.

Det viser seg at bekymringen som ble vekket i menigheten, da de første bøkene om Harry Potter kom i butikkene for noen år siden, var berettiget. Ikke før har Joane Rowling sine bøker ødelagt tusenvis av barnesinn over hele landet, så kommer en ny forfatter og ødelegger det lille som måtte være igjen av gudsfrykt og respekt for den 1000 år gamle kristne tradisjonen i Norge. Nå er det viktigste tydeligvis å rive ned alle sunne verdier og å omfavne alt som er motbydelig i Jesus sine øyne.

J.R.R Tolkin er det nye skuddet innenfor fantasy-litteraturen. Vi har registrert at de som nå har lest Tolkin sier at han er "enda bedre enn Rowlins". Dette betyr nok at bøkene er vondere og at de vil rive ned enda flere moralske pilarer i vårt samfunn, og gjøre barn enda mer nysgjerrige på okkultisme og homofili.

Vi klarte å lide oss i gjennom Harry Potter, men Ringenes Herre ble for mye. Allerede etter en time måtte vi finne fram Bibelen og en lommelykt for å finne støtte. Hjertet mitt ble for tungt av all denne galskapen. Man må jo begynne å lure på hvorfor Jesus ikke nevnes med et ord i disse filmene. Men svaret er like enkelt som det er sant. Ringenes Herre og Harry Potter har kun et mål, det er å få alle barn og ungdommer til å glemme at Jesus døde for oss på korset. Men vi kan ikke annet enn å le av disse filmene. For gjennom sitt offer på Golgata har Jesus bevist at verken Rowling eller Tolkin skal klare å lede de som tror på Jesus vekk fra Sannheten. Vi kan finne trøst i det Jesus sa i Lukas 19:27, "Men disse mine fiender som ikke vil at jeg skal være deres konge, før dem hit og hugg dem ned for mine øyne!"

Vi oppfordrer alle til å slutte å lese bøker av Tolkin og Rowling, før det er for sent. Framtiden er avhengig av at dere innser at Jesus døde for alle mennesker. De som ikke griper Jesus skal du drikke av Guds vredes-vin, som er skjenket ublandet i hans harmes beger, og de skal pines med ild og svovel for de hellige englers og for Lammets (Jesu) øyne, og røken av deres pine stiger opp i all evighet, og de får ikke hvile dag eller natt (Johannes Åpenbaring 14:10-11).


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54123


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Ringenes Herre - en unødvendig tullefilm:

Kategori: kultur
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com