Hvorfor?
Harry Potter må stoppes!

Flere og flere barn blir oppslukt av den okkulte påvirkningen fra bøkene om Harry Potter, og enda en gang opplever man at ateister håner oss kristne når sannheten blir for ubehagelig for dem. Vi vet alle at Jesus stiller seg skeptisk til denne type litteratur som rett og slett er lærebøker i okkultisme.

Også ungdommer i vår menighet har latt seg forføre av ondskapen som følger i kjølvannet av Harry Potter-feberen. Vi krever derfor at galskapen må få en stopper. Alle foreldre har en moralsk forpliktelse til å undersøke hva ungene deres egentlig forpester sin sjel med, når de sitter fordypet i disse forferdelige bøkene. Det finnes også ikke-kristne foreldre som er skeptiske til påvirkningen som Harry Potter nå påfører en hel generasjon med barn. Vi ser klare tendenser til at flere og flere unger ønsker å kunne være hekser eller trollmenn, noe man mer og mer ser i barnas lekeaktiviteter.

Foreldre som ikke ser faremomentet i disse bøkene, må nå innse at Bibelen er en manifestasjon av Guds vilje og gjerning i Universet. Dette ble ugjendrivelig bevist, en gang for alle, da Jesus beseiret døden på Golgata! Som foreldre må man også ta stilling til om det som blir formidlet i Harry Potter-bøkene står i motsetning til budskapet i Bibelen. Først og fremst er det viktig å undersøke om Harry Potter er Guds sønn. Alle kristne vet svaret på dette, men om også du innser at det ikke var Harry Potter som betalte for våre synder med sitt eget blod, bør du også innse at dine barn ikke må få lov å lese dette søppelet.

Hva sier Bibelen om barn som ønsker å bli trollmenn eller hekser etter å ha lest Harry Potter?
Det skal ikke finnes hos deg noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden, eller som driver med spådomskunster, eller som spår av skyene eller tyder varsler eller er en trollmann, ingen heksemester, ingen som spør en åndemaner, ingen sannsiger, ingen som stiller spørsmål til de døde. For enhver som gjør slikt, er en vederstyggelighet for Herren, og for disse vederstyggelige tings skyld er det Herren din Gud driver dem bort for deg. <5. mosebok 18:10-12>

Siegerskirken i Lillestøm er en av menighetene som virkelig ønsker å sette Jesus på dagsorden og bekjempe bøker som forpester våre barn. Pastor Jan Torp Ågesen sier til Herregud.com at han ønsker å samarbeide med Svevende Ord Bibelsenter og andre menigheter som innser alvoret i denne saken.

Pastor Torp Ågesen er bekymret for barnas mentale helse, og frykter at man i noen tilfeller må bruke excorsisme eller åndemaning for å befri barna for tvangstanker om Harry Potter.
- Når barn leser Harry Potter trekkes de automatisk mot Satan og hans makt, sier Torp Ågesen med kjærlighet i stemmen. -Dette har vi i Siegerskirken også fått klare beviser for etter å ha utført en serie med vitenskapelige undersøkelser. Flere småbarnsforeldre meldte seg frivillig og lot sine barn delta i disse viktige eksperimentene. Vi plasserte en Harry Potter-bok og et eksemplar Bibelen 7 meter fra hverandre på gulvet. Deretter satte vi de små barna i midten for å se om de ble tiltrukket av det gode eller det onde.
Den sjokkerende rapporten fra Siegerskirken viser at mer enn 25% av barna vendte seg mot Satan under forsøkene! Belzebub eier ingen skam, han tok ikke hensyn til om de fleste av disse barna ikke en gang var fylt 3 år! Vi kunne også bekymret konstatere at noen barna stilte seg helt likegyldige. De krøp ikke mot noen av bøkene, men satt stort sett i ro på gulvet for seg selv uten å ta stilling til problemet. Foreldrene til disse barna har også fått streng beskjed om å sette et kraftigere fokus på Jesus og på bekjempelse av synd i hjemmet.

Nå som vi naturligvis ønsker å innføre en sensur eller et forbud mot Harry Potter, kommer ateistene som vanlig på banen med sine tåpelige forsøk på å spotte oss som synes at Jesus er brillefin. Men sensur eller forbud handler ikke på ingen måte om å begrensninger i den såkalte "ytringsfriheten". Tvert i mot gir dette folk en frihet til å leve i harmoni med Jesus og Hans ord, og en frihet fra de lenkene som følger med fritenking og ateisme. Det er også mange liberale kristne som ser mellom fingrene når barna deres leser såkalte fantasy-bøker. I Jesu navn roper vi ut til disse! Riv bøkene ut av barnas hender før det er for sent!

Tradisjons tro vil Svevende Ord også i år arrangere symbolsk brenning av uønskete bøker hver søndag i advent. Så da har vi alle en god anledning til å rense bokhyllen for Harry Potter, Ringenes Herre, Sagaen om Isfolket og andre bøker som fører til åndelig forfall og moralsk nedbryting. Mer utfyllende lister over forfattere og bøker som ikke hører hjemme i et kristent hjem kan hentes i resepsjonen på Bibelsenteret. Ved siden av Harry Potter kommer vi i år til å spesielt oppfordre folk til å kvitte seg med bøker av Jens Bjørneboe. Pris Herren!

Aktuelle lenker:
Advarer mot Harry Potter - Dagen
Potter åpner for den okkulte verden - Magazinet


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54126


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Harry Potter må stoppes!:

Kategori: kultur
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com