Hvorfor?
Kvinne politianmelder Gud

Solveig Stanghelle anmeldte denne uken Gud til Bergen Politikammer. Hun mener å ha blitt utsatt for svindel og brutte løfter. Hun har nemlig vært trofast troende og har gitt mye i kollekt siden 1996, uten at dette har fått henne ut av rullestolen.



"Jeg finner meg ikke i å måtte vente lengre. Nok er nok!". Det sa Solveig Stanghelle til Herregud.com etter at hun ble kastet ut fra Bibelsenteret og erklært som uønsket i menigheten.
Som vi ser straffet Gud henne med å la rullestolen hennes stå fast i snøen, inntil hun ble hentet av noen slektninger senere på kvelden.


Det var en svært skuffet Solveig Stanghelle som i forrige uke tok kontakt med ledelsen i Svevende Ord Bibelsenter for å be om å få tilbake det hun tidligere har betalt i tiende og kollektgaver. Stanghelle har vært avhengig av rullestol siden hun ble utsatt for en trafikkulykke i 1986, da hun var 24 år gammel. På denne tiden hadde hun ikke noe spesielt forhold til Gud, men hun har alltid kalt seg en kristen. I 1994 ble hun frelst på nytt og fikk et personlig forhold til Jesus. I 1996 meldte hun seg inn i Svevende Ord Bibelsenter.

Mange av våre medlemmer har sikkert lagt merke til Stanghelle der hun trofast har sittet i midtgangen i hovedsalen, når vi har holdt bønnemøter og gudstjenester. Ingen har sunget med høyere stemme enn henne, og sjelden har vi opplevd en slikt engasjement når det gjelder å fortelle de minste i menigheten at Jesus er sannheten, veien og livet, og at han alltid gir helbredelse til dem som tror at Han døde for våre synder. Men til tross for både tro og engasjement forblir Stanghelle bundet til sin rullestol.

Noen vil kanskje på en flåsete måte påstå at dette beviser at Gud ikke finnes. Eller at Gud ikke svarer når folk ber til Ham. Dette er bare tull og tøys. Gud svarer på alle bønner og han hjelper absolutt alle som VIRKELIG tror på Ham. Det som må ha skjedd i dette sjeldne tilfellet er at Solveig ikke har vært en 100% troende slik hun har gitt uttrykk for. Muligens kunne hun nok ha gitt mer penger under kollekten. Vi ønsker å påpeke at Solveig Stanghelle dessuten kun har betalt tiende av sin nettoinntekt (uføretrygden), ikke bruttobeløpet slik de fleste av våre medlemmer gjør. I en kommentar til Herregud.com sa Gud at Han ikke har dårlig samvittighet. Han ønsket ikke å kommentere enkelttilfeller, men Han kunne fortelle at Han var svært overasket over politianmeldelsen. ”Det er ikke lett å ha full kontroll over en hver paraplegiker i hele verden og samtidig skulle passe på hver eneste spurv som faller til jorden. Jeg skal liksom følge med mer en 5 milliarder mennesker og flere hundre milliarder dyr og innsikter. Det er greit nok at jeg er allmektig, men et sted må jo grensen gå!?” Ut over dette ønsket ikke Gud å kommentere saken, men han ser fram til å få dette avgjort i retten.

En høyerestående funksjonær i Himmelen, som ønsker å være anonym, sa til Herregud.com at dette vil sette en presedens som vil få en avgjørende betydning for Guds arbeid på jorden. ”Om Gud taper denne saken, er det ingen tvil om at han er nødt å legge seg litt mer i selen, og ikke bare utføre et mirakel i ny og ne. Vi ser for oss en kraftig utvidelse av kontortiden her oppe i Himmelen, dersom denne saken faller i Stanghelle sin favør. Vi har egentlig forventet at noen ville miste tålmodigheten og gå til politianmeldelse før eller siden, men vi håper at denne saken vil bli avvist før den kommer inn i rettsapparatet.”

Svevende Ord Bibelsenter har valgt å holde seg nøytrale i denne saken. Det er ingen tvil om at vi vil få enda flere medlemmer dersom Gud skulle tape denne saken i en rettssak. Han vil da måtte utføre enda flere mirakler, noe som vil medføre en vekkelsesbølge her i Norge. Dermed vil enda flere mennesker melde seg inn i vår menighet, noe som vil ha en svært positiv effekt på vår økonomi.

Får ikke penger tilbake
Det er selvsagt ikke aktuelt å betale tilbake penger til Solveig Stanghelle eller til noen av de andre frafallne medlemmene som tidligere har forlatt vår menighet. Alt frafall er Satans verk, og det er ikke aktuelt å på noen måter bidra med økonomiske midler verken til Satan eller til noen av hans medhjelpere. Stanghelle er uønsket på Bibelsenteret og medlemmer som eventuelt observerer henne inne våre eiendommer, må umiddelbart blokkere hjulene på rullestolen hennes, for å så kontakte nærmeste sikkerhetsvakt så fort som mulig. Sikkerhetstjenesten vår vil da sørge for at Stanghelle kan bli kastet ut på en grundig og kristen måte.


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54121


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Kvinne politianmelder Gud:

Flere menighetssaker:
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com