Hvorfor?
Julenissen - en ondsinnet bløff

I dagens velferdssamfunn er det mange mennesker som har glemt hva som er julens egentlig budskap. De fleste mennesker tenker dessverre ikke over den egentlige grunnen til at vi feirer jul. De glemmer at vi markerer at Guds sønn ble født av en jomfru i en stall i Betlehem for nesten 2000 år siden. De fleste har heller et fokus på en falsk person med skjegg og rød lue. Men Julenissen ble aldri korsfestet på Golgata. Julenissen stod ikke opp fra dødsriket for å fare opp til Himmelen for å dømme levende og døde ved Guds høyre side.





Vitenskapen har for lengst slått fast at Julenissen IKKE eksisterer, men bare er en bløff som er skapt for å fjerne fokuset på Jesus i denne kristne høytiden.

Julenissen som institusjon er fullstendig latterlig, og denne svindleren kan på ingen måte måle seg med Jesus. Dette er tydelig allerede fra første øyeblikk, når nissen kommer inn i stuen, hvor de uskyldige barna sitter og venter på å bli pervertert av denne hedenske figuren.

HO HO HO, er det noen snille barn her?", pleier nissen å rope når han trer inn i stuene våre. Allerede her beviser nissen at han er underlegen Jesus og at han slett ikke er Guds sønn. Siden Jesus er allmektig ville ikke han ha behov for spørre om det var noen snille barn der. Dette har Jesus visst i all evighet! Jesus ville effektivt kunne levere ut presanger til barna som har vært gode kristne i løpet av året som har gått. De barna som har oppført seg hedensk og umoralsk, som har bedrevet onani og samlet på Pokemon-kort ville bare fått en saftig skjennepreken av Jesus, og en advarsel om at også små barn havner i Helvete om de ikke angrer sine synder.

I hele menneskehetens 6000 år gamle historie har kristendommen eksistert i alle menneskers hjerter. Selv før Jesus ble født, hadde mennesket kjærligheten til Ham i dypet av sin sjel. Alle mennesker vet at Jesus er Guds sønn, men Satan har lagt sitt onde slør over denne kunnskapen. Derfor er det kanskje heller ikke så rart at Julenissen får all oppmerksomheten, mens Hyrden fra Nasaret blir stående i skyggen, enda det faktisk er han som har bursdag.

Ledelsen i Svevende Ord Bibelsenter oppfordrer derfor alle sine medlemmer til å unngå å trekke julenissen inn i sitt hjem på julaften. Alternativt kan en person kle seg ut som Jesus, når det er tid for utdeling av julegaver. Passende åpningssetninger kan for eksempel være: "HO HO HO, her er det 2 snille og 3 slemme barn, HO HO HO!". Et annet alternativ kan være "HO HO HO, for så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, meg, for at hver den som tror på meg, ikke skal fortapes, men ha evig liv, HO HO HO!"

Vi som kjenner den sanne sannheten unngår også juletrær, siden disse også har et hedensk opphav. En ekte kristen familie foretrekker derfor å ha det symbolet som er det mest kristne av dem alle, nemlig korset, i stuen. Man legger gavene under korset på samme måte, og man kan framdeles synge kristne julesanger og gå i ring rundt det julepyntete korset, slik ikke-troende går rundt juletreet.

Julekors og Jesuskostymer kan selvsagt leies på Bibelsenteret. Inkludert i prisen får man også et hefte med flere forslag til hva man kan si, når man deler ut presanger til de snille barna og skjenneprekener til de slemme. Pris Herren og lovet være Hans navn!


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54118


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Julenissen - en ondsinnet bløff:

Kategori: samfunn
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com