Hvorfor?
Lydighetskurs med Jesus

Det er klart for årets siste lydighetskurs for hunder i Svevende Ord sin menighet. Vi minner derfor enda en gang om at det er en myte at hunden er menneskets beste venn. Alle skikkelige kristne vet selvsagt at det er Jesus som er den beste vennen et menneske kan ha.



Hunden Saulus klarte aldri å sniffe seg fram til syndere, og ble derfor skjelt ut med passende sitater fra Bibelen. Slemme Saulus fikk naturligvis heller ikke kveldsmat.

Hunder er dyr som kan beskytte deg i truende situasjoner, og det eneste de ønsker tilbake er litt kjærlighet fra deg. Derfor kan man kanskje si at det ikke er så stor forskjell mellom Jesus og en flink hund. Hunder er riktig nok mye flinkere til å løpe og hente baller eller andre ting, som man kan kaste langt av gårde. Men i likhet med Jesus kan hunder bli eksperter i å detektere synd og ondskap.

Høsten er over oss, og Svevende Ord Bibelsenter arrangerer årets siste lydighetskurset for kristne hundeeiere og deres kjæledyr. I motsetning til alle andre kurs som arrangeres i Norge, er våre hundetreningsopplegg 100% fri for synd.

Der er mange måter å lære hunden disiplin, men den beste måten er selvsagt den bibelske. Ikke minst den som er beskrevet i Salomos ordspråk, 13:24: ”Den som sparer sitt ris, hater sin sønn; men den som elsker ham, tukter ham tidlig.” Dette verset fungerer veldig bra på hunder, på samme måte som på unge barn. Lær din hund å lystre dine kommandoer. Hvis den ikke gjør dette, finner du fram riset. Sammenrullete aviser kan også gjøre nytten, men da er det viktig at dette er Vårt Land, Dagen eller andre aviser som ikke er trykket av Satan.

Som vanlig er kurset orientert rundt de samme temaene som man går i gjennom på vanlige anti-kristne lydighetskurs. Hundene vil lære enkle kommandoer som ”Sitt!”, ”Grip ballen!” og ”Angrip!”. Men for å få hunden til å fortest mulig innse at det er Jesus som er dens øverste herre, er det kristne lydighetskurset blant annet utformet på en litt annerledes måte.

Det er vanskelig for en hund å bli kristen, men hvis man stadig repeterer at Jesus døde, også for hundene, er det mulig å lære dem å også lyde Jesus. Et kommandorop vil da høres ut som dette: ”Jesus døde for dine synder, så SITT!”

I butikken på Bibelsenteret kan må nå få kjøpt sendebrett og baller med påtrykt bilde av Jesus. Disse er selvsagt designet med tanke på å trene hunder til å bli kristne. I stedet for å rope for eksempel ”FANG BRETTET!” eller ”FANG BALLEN!”, skal man da heller skrike ”FINN JESUS! HENT HAM! HAN DØDE FOR DINE SYNDER!”

Det er mange syke mennesker som kan være potensiell trussel mot din kristne husholdning. Da er det lurt å ha en kristen hund, som er opplært i å få snusen i synd og angripe syndere som truer din autoritet. Det er et vitenskapelig bevist fakta at alle syndere avgir en svak lukt av svovel. Mennesker er ikke i stand til å lukte dette, men det kan heldigvis hunder. Vi lærer hundene å bjeffe mot syndere og å klore på synderes ben. Hvis det viser seg at hunden ikke klarer å spore syndere før kurset er over, spanderer Svevende Ord Bibelsenter et oppfølgingskurs. Her vil hunden bli slått med håndklær inntil den er i stand til å lukte seg fram synd.

Når man har lært en hund å oppdage lukten av synd, er det på tide å skjerpe de andre sansene. Dessverre har ikke våre firbente venner fargesyn. De lever, i likhet med ateistene, i en sort/hvit verden. Derfor er det tilnærmet umulig å lære en hund å gjennkjenne syndere ved hjelp av øynene. Men heldigvis er det slik at noen syndere er svært enkle å oppdage. Dette kan være menn som er utkledd som kvinner, barn i halloweenkostymer, kvinnelige fotballspillere, lesbefeminister og andre som ikke er kledd som typiske kristne. På kurset viser vi hundene bilder av transseksuelle artister, rockemusikere, kvinner med kort hår og karnevalskledde barn. Vi lærer altså hundene å klore disse bildene i fillebiter.

Vi vil også minne deltagerne at det er viktig at hunder får kristne navn, som Paulus, Lukas, Johannes, David eller Moses. Dette er alle navn som passer perfekt for hunder som er godt bevandret i kristendommen. Hunder som har ikke-kristelige navn må døpes i løpet av kurset, slik at de slipper å løpe logrende rundt i verden med et belastende satanisthundenavn.

Interesserte hundeeiere kan få mer informasjon hos vår menighetsveterianær, Bob Hunvin, som også i år vil være ansvarlig for lydighetskurset. Påmelding skjer i resepsjonen innen 25. november.


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54121


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Lydighetskurs med Jesus:

Flere menighetssaker:
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com