Hvorfor?
Utfor taket med Gud

Det mange måter å vise at man stoler 100% på Gud. Vi som er ekte kristne er nødt å vise at vi er sikker på at Gud vil det beste for oss. Jonas I. Valen har valgt å stadig hoppe ut i tett trafikk og å snuble utfor høye bygninger.





De fleste av oss velger å vise at vi stoler på Gud ved å satse på at Herren gir oss en ektefelle som fungerer i ektesengen, som altså ikke viser seg å være en seksuell katastrofe på bryllupsnatten. Men enkelte legger bokstavlig talt sitt liv i Faderens hender for vise at de ønsker å overgi seg til den skjebnen som Han har valgt ut for dem. Jonas Ingmar Valen har ved gjentatt ganger kastet seg utfor bygninger og fjellskrenter, løpt foran biler og busser for å bevise at Gud eksisterer. Og på lørdag skal denne mannen enda en gang bevise at Jesus er hyrden som passer saueflokken.

Det er nok mange som lurer på hva som får en fullstendig normal person til å kaste seg ut fra et tak, slik at han styrter rett i asfalten, 4 etasjer lengre nede. Det er dette Jonas I. Valen skal gjøre førstkommende lørdag på Bibelsenteret. Jonas har i en årrekke reist rundt fra by til by med sine stunt som setter Jesus i fokus.

-Det hele startet da jeg møtte Jesus for 15 år siden, forteller Jonas til Herregud.com. Jeg valgte å la Guds sønn få full kontroll over livet mitt, så jeg overgav min skjebne til Ham. Men jeg opplevde stadig at mennesker jeg traff, ikke hadde kjennskap til Hyrden fra Nasaret, og dette gjorde meg så inderlig fortvilet i sjelen. Jeg var så lei meg på vegne av alle disse menneskene som ikke fikk lov å bli kjent Jesus.

Dermed besteme Jonas seg for å bevise for verden at Gud virkelig finnes og at Hans sønn Jesus ble korsfestet for våre synder.

- For å vise at Gud hadde full kontroll over livet mitt, klatret jeg ut soveromsvinduet og hoppet ned de 2 etasjene til bakken, sier Jonas med tårer i øynene.
- Normalt skulle jeg blitt drept, men jeg knakk bare begge bena og fikk en sprekk på milten. Jesus grep inn og gav meg livet i gave! Halleluja!

- Så du hadde allerede da bestemt deg for at du ville utfordre skjebnen for å bevise at Gud er verdens lys?
- Ja, den kvelden i 1985 talte Jesus til meg og siden har ikke livet mitt vært det samme. Tre år senere kjørte jeg rett i en fjellvegg, uten sikkerhetsbelte. Farten var nesten 70 km/t. Også den gangen måtte de ateistiske legene spise sine teorier om at det ikke finnes noen Gud, siden jeg slapp unna med 7 knekte ribbein, punktert lunge, brudd på hodeskallen og knust nese. Jesus satt ved siden av meg i bilen da jeg bestemte meg for å bevise min kjærlighet og absolutte tiltro til ham. Så snart jeg kom meg på bena igjen, startet jeg på fulltid å slenge meg utfor fjellskrenter, sykle rett i murvegger i kjærlighet til Gud, ta svalestup i barnebassenget i Sentralbadet, kaste meg foran bussen og hoppe ut av biler på motorveien i Jesu navn.

- Men du har jo tydeligvis fått en del skader i løpet av alle disse årene. Du har jo bare nylig kommet opp av rullestolen du havnet i, etter å ha latt deg slepe etter en trikk i Trondheim, en hel dag i Jesus navn?

- Ja, i forbindelse med arrangementet Jesus 2000 som ble arrangert i Nidarøhallen i sommer, lot jeg meg feste etter en arm og en fot, for å bli bli slept fram og tilbake av trikken på linje 1, mellom Kongens gate og Munkvoll i nesten 6 timer. Jeg ble behandlet for alvorlig vridning av ryggsøylen, hjernerystelse, dype skrubbsår og blødninger i magesekken etter den hyllesten til Gud.

- Det er jo kanskje lett for ateistene å påpeke alle bruddene som har blitt påført dine armer og ben, de kompliserte skiveutglidningene i ryggen, de alvorlige hodeskadene, de knekte tennene og de utallige indre blødningene du har måttet tåle?

- Joda, men når jeg ligger der på sykehuset tenker jeg alltid på at mine lidelser er så ufattligt mye mindre enn den smerten Gud følte da menneskene korsfestet hans eneste sønn. For å ikke snakke om de lidelsene som Jesus måtte tåle der han hang på Golgata.
Når jeg hopper utfor taket på Bibelsenteret nå til helgen må nok ateistene enda en gang innse at de tar feil. Gud er sannheten, veien og livet. Hvis ikke en gang det jeg gjør kan få hedningene til å forstå Guds kjærlighet til oss mennesker, er jeg redd for at det er ingenting som kan redde disse synderne fra de evige pinslene som venter dem i Helvetes flammer.

Det er flott å se at engasjerte mennesker ønsker å gå opp i en sak med slik entusiasme som Jonas I. Valen. Det blir spennende å se han kaste seg utfor Bibelsenteret, i kjærlighet til Jesus, etter bibelkonferansen nå på lørdag. Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å få med seg dette flotte stuntet, som vil være enda en bevis for at Gud elsker oss som er enormt kristne. Pris Herren!


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54121


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Utfor taket med Gud:

Flere menighetssaker:
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com