Hvorfor?
Hjelm påbudt på Bibelsenteret

Dommedag er igjen like rundt hjørnet. Gud begynner straks å løfte våre medlemmer til Himmelen. For å forhindre alvorlige hodeskader, må derfor alle nå bruke hjelm innendørs, og spesielt når man er på Svevende Ord Bibelsenter.


Se hvor flott: Vår sekretær, Eli Jezebelsen, demonstrerer bruk av hjelm innendørs på Bibelsenteret.
Menighetens ledelse innførerer umiddelbart hjelmpåbud etter ulykken som skjedde sist uke. Gud gjennomførte da en prøveopprykkelse på et av våre medlemmer. Midt under fredagsbønnemøtet ble Teofilus Nilsen plutselig løftet opp i luften. Gud dro ham mot Himmelen. Halleluja! Men uten at vi skal påstå at Gud ikke er allmektig, oppstod det straks et problem siden Teofilus på dette tidspunktet befant seg innendørs.

"PRISET VÆRE GUD! DET SOM ER SKREVET SKAL BLI OPPFYLT!", ropte Teofilus da han forstod hva som hold på å skje. "LIVET ER MER ENN MATEN OG KROPPEN ER MER ENN KLÆRNE! TA I MOT MEG JESUS!", fortsatte vår kjære venn mens han ble løftet opp mot taket. Profetiene som Nilsen først refererte til er fra Paulus sitt første brev til tessalonikerne, kapittel 4, vers 17:

"deretter skal vi som lever, som blir tilbake, rykkes opp i luften for å møte Herren, og så skal vi alltid være med Herren".

Halleluja!

Men etter hvert som Teofilus begynte å dunke mot taket, tok det ikke lang tid før det unnslapp et og annet skjellsord fra ham. Det var tydelig at Nilsen ble påført skader og fryktelige smerter i det ublide møtet med hvelvingen på Bibelsenteret. Riktig nok prøvde Skaperen å gjøre det enklere for Teofilus å komme igjennom, ved å lage en åpning i taket, men det var for lite og for sent.

Etter hvert ble det uheldige språket fra Teofilus for mye. En sjokkert og fornærmet Gud oppga dermed hele prøveopprykkelsen, noe som førte til at Nilsen falt 6 meter fra takhvelvingen, rett ned på scenegulvet!

Vi er selvsagt sjokkerte og mildt sagt skamfulle over at et av våre medlemmer brukte stygge ord midt under en guddommelig intervensjon. Vi har i ettertid brukt deler av møtene her på Bibelsenteret til å be Gud om tilgivelse for de ulike navn på kjønnsorganer og upassende kroppsåpninger, som Vår Herre måtte finne seg i å høre fra Teofilus Nilsen.

Alle elevene på Bibelskolen har fått utlevert hjelmer. Det samme gjelder de ansatte på Bibelsenteret, som også er pålagt å bruke hjelm i arbeidstiden. Ved inngangen ligger det en mengde hjelmer, som våre medlemmer må ha på seg så lenge de befinner seg innendørs. Gebyr for bruk av disse må betales i resepsjonen!

For de av våre medlemmer som ennå ikke bruker hjelm minner vi om den direkte ordren som står i Matteus 24,17, som omhandler den siste trengseltiden i forbindelse med Jesu tilbakekomst:

Og den som er på taket, må ikke gå ned og hente noe i huset”.

Det er jo tydelig at Bibelen her advarer mot de skadene som kan oppstå, når vi som er utvalgt av Gud skal rykkes opp i Himmelen.

Fra sykehuset vårt kan vi melde at Teofilus Nilsen vil slippe fra denne opplevelsen med fragmenterte ankler, moderat hjernerystelse og et brukket kravebein, noe som er selvfølgelig er en liten pris å betale når man vet at det er Gud personlig som er ansvarlig for disse skadene. Priset være hans navn!


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54222


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Hjelm påbudt på Bibelsenteret:

Flere menighetssaker:
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com