Hvorfor?
Gud har ansvaret for alt det vonde i verden

Mange lurer på hvor Gud befinner seg når det oppstår grusomme tragedier. Som oftest gjelder dette ikke-troende og folk fra arbeiderklassen. Men dessverre har det vist seg at kristne mennesker også stiller seg dette hedenske spørsmål i etterkant av ulykker eller tragedier.





Det er selvsagt vanskelig å fatte at Gud godtar at fly styrter og lar terrorister sprenge bygninger som ikke er abortklinikker. Men Gud sine intensjoner er vanskelig å fatte for oss mennesker. Men heldigvis finnes det en bok som gir oss en forståelse og innsikt i hva Gud tenker og gjør. Du har allerede gjettet riktig. Det er Bibelen. Halleluja!

Profeten Esaias er helt tydelig når han sier at det er Gud som har skapt ondskapen, ikke bare det gode. Grunnen til at Gud skapte den vonde er for at han vil at vi skal vite at han er der for oss. Han ønsker å redde oss fra det onde.

For noen år siden styrtet det et Boeing 727 ved flyplassen i San Franscisco. I denne ulykken døde 55 personer, men det var også mange mennesker som ble reddet. En kvinne uttalte at hun så en mann i et hvitt lys, som dro mennesker ut av flyet, helt alene! Dette var en engel som hentet skikkelige troende hjem til Jesus.

Hvorfor lot Gud dette flyet styrte i bakken? Esaias har svaret. Gud gjør det onde for å gjøre det gode. Det var Jesus selv som styrtet dette flyet. Han gjorde det for å drepe synderne om bord. Og han gjorde det for å redde de troende.

Om noen finner dette vanskelig å tro, så er det bare å selv lese hva Bibelen sier. Der står det klart at Gud dreper dem han ikke liker. Der står det at det er Gud som har skapt det onde.

Så hvorfor tror dere at Gud styrter fly for å drepe folk? Hvorfor tror dere at Gud sender tornadoer mot mennesker som bedriver homofili? Hvorfor tror dere at Gud sender syndefulle tenåringer til skolen med automatvåpen, slik at de kan drepe andre syndefulle tenåringer? Svaret står jo i BIBELEN! Halleluja! Gud arrangerer tragedier, slik at han kan redde de troende og bevise at han faktisk er der for dem. Vi kan sitere ordrett fra Bibelen: jeg er Herren, og det er ingen annen, jeg som er lysets opphav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken; jeg, Herren, gjør alt dette.

Legg merke til at når folk overlever tragedier, så takker de alltid Gud for at han reddet dem. Folk som overlever flystyrter takker alltid Gud for at han gav dem en ny mulighet i livet. Folk som overlever eksplosjoner takker også alltid Gud! Men hva med dem som dør i slik tragedier? Takker de Gud? NEI, DE GJØR IKKE DET! Det er fordi at de er IKKE-TROENDE! Ikke la noen fortelle deg noe annet!

Neste gang du ser et flystyrt på TV ikke spør om hvor Gud var da dette skjedde! For du vet at det er Gud som selv har satt i gang den situasjonen, som noen kanskje vil kalle for en tragedie. Men vi kristne vet bedre. Det står skrevet i Esaia 45:7. Det er Gud som lager alt det onde vi ser på nyhetene. Men det er også Gud som utfører miraklene som vi er vitne til hver eneste dag. Så takk Gud for hver eneste ulykke og katastrofe. For dette er bare beviser på at Gud finnes, og at han er der for oss. Pris Herren!


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54823


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Gud har ansvaret for alt det vonde i verden:

Kategori: vitenskap
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com