Hvorfor?
Barnetroen – en snarvei til Helvete

Undersøkelser viser at færre og færre mennesker anser seg som kristne. Men samtidig er det mange som påstår at de har barnetroen i behold. Men barnetroen er en teologisk gummikrykke som støtter deg rett ut i fortapelsen.

Pastor Bjarne Belzasar Johannessen treffer ofte på folk som har blitt lurt inn i den falske tryggheten som barnetroen gir.

- Når jeg spør noen om de er kristne, er det mange som sier at de ikke er helt sikker. Men de sier gjerne at de framdeles har "barnetroen" sin. Da spør jeg dem om hvorfor de ikke like gjerne smører liksminke i ansiktet og heller blir satanist på fulltid. De har jo uansett bestemt seg for å spytte Gud direkte i ansiktet, forklarer pastoren til Herregud.com.

- Gud skiller ikke mellom ateister, muhammedanere, homofile eller ryggløse humanister som klamrer seg til denne såkallte "barnetroen", på samme måte som en narkoman klamrer seg til hasjpipen sin.

Disse menneskene setter sin lit til at barnetroen skal frelse dem. Men det er ikke slik man unngår helvetes pinsler, fastslår pastor Johannessen.
- "Barnetroen" er gir ingen moralsk styrke til å motstå sodomi, Islam og Israels-kritikk. "Barnetro" er et enkelt ord. Det høres så fint og flott ut, sier Johannessen sarkastisk.
- Det består av to deler. Først "barn" og så "tro". Dette er to av de vakreste ordene som finnes. Men setter du dem sammen til et ord, har du et verktøy konstruert av Satan, slik at folk lettere skal kunne uttrykke at de driter loddrett på Jesus sitt kors. Man roper ut at en ikke er villig til å endre levemåten, og kun ønsker å fortsette å leve i synd og umoral.

Kristenhumanistene vil gjerne føle en "åndelighet" eller "trygghet", men ikke erkjenne Jesu sitt offer på Golgata. Heller vil man ikke la Bibelen stå som autoritet i alt en foretar seg. Det er ikke tilfeldig at folk med barnetro er de som ønsker at homofile skal ha adgang i kirken. Eller som mener at det er greit at kvinner har både yrkeskarriere og politiske verv.

Johannessen understreker at Jesus forlanger mer enn "barnetro" av de som skal følge med ham inn i evigheten. - Det er de "barnetroende" som vil erstatte Bibelen med Darwin og hans ape-teorier. Det er de "barnetroende" som vil rive fosteret ut av kvinnen, og kvinnen ut av sin naturlige plass i hjemmet.

- Dette er ikke tro, det er vantro. Man kan like gjerne skjære av seg forhuden, kjøpe bønneteppe og kompass, og finne nærmeste himmelretning mot Mekka, mens man raller Allah ackbar. For den himmelske port er evig stengt for mennesker som ikke tar Jesus på alvor, fastslår Johannessen.

  • "Barnetroen gir meg trygghet", sier gjerne den 33 år gamle lærerinnen som ikke bryr seg om tungetale eller helbredende mirakler, og som forteller sine elever at verden er mye mer enn 6000 år gammel. Ja, til og med mange millioner år gammel!!!

  • "Barnetroen har jeg enda i behold", forteller politimannen som ser den andre veien når homofile leier hverandre og kysser på åpen gate, rett foran normale mennesker.

  • "Jeg håper jo at min datter også beholder barnetroen", sier den kvinnelige sosialdemokraten til sin gamle studievenninne, mens hun samtidig ønsker at tenåringsdatteren skal få universitetsutdannelse og en politisk karriere slik hun selv har. Å sørge for at datteren gifter seg og blir hjemmeværende mamma, er det siste denne damen tenker på. "Vi lever jo ikke for hundre år siden", fnyser hun gjerne mens hun samtidig må le av eks-mannen hun forlot - fordi han ikke tok "sin del" av husarbeidet.

    - Mange bruker "barnetro" som et varmeteppe, en slags gratisbillett til Jesu rike, sier Johannessen. - Men jeg sier dere: Den eneste virkelige varmen "barnetroen" gir, er flammene på Satans evige grill, hvor det er en spesiell plass reservert for åndelig handikappede humanister.

    Herregud.com minner at det hver første tirsdag i hver måned arrangeres kurs på Bibelsenteret for foreldre som ønsker å introdusere sin barn til kristendommen på en skikkelig måte. Kontakt resepsjonen og be om brosjyren "Barnetro - snarveien til Satans klamme anus". Det anbefales at voksne og barn leser i gjennom denne før man deltar på selve kurset.


    Skriv kommentarer til denne saken:
    Navn:
    Sted:
    Din kommentar:

    Skriv inn nummeret til høyre: 54118


    NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
    Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
    Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
    Kommentarer til Barnetroen – en snarvei til Helvete:

  • Kategori: kristenliv
    Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com