Hvorfor?
Verdenssituasjonen skremmer barna

Både hos Svevende Ord og i andre ordentlige kristne menigheter er det mange barn som er skremt over verdenssituasjonen. Fugleinfluensaen er slått tilbake, og Irak-krigen utviklet seg aldri til tredje verdenskrig. Mange unge er forvirret og lurer på når apokalypsen kommer.



- Vi er alle slitne, men i natt fikk vi vist barna at bønn kan stoppe krig, sa Isak Songstad på morgenkvisten.

Under årets sommerkonferanse har vi hatt fokus på usikkerheten som mange barn opplever når det gjelder verdenssituasjonen. Mange er redde og forvirret. Tredje verdenskrig er jo tilsynelatende fjernere enn noensinne. Når SARS og fugleinfluensaen er nedkjempet er det heller ikke lengre en verdensomspennende epidemi som truer oss, sier Johannessen bekymret.

- For barna kan dette oppfattes som om dommedag ikke er like rundt hjørnet. Derfor har vi hatt aktiviteter og seminarer som skal hjelpe alle i menigheten som er usikre på framtiden.

Aids - Guds viktigste virkemiddel?
For å berolige barna i menigheten samlet vi dem i det store auditoriet vårt. Der fortalte vi dem at det tross alt er flere grusomme konflikter i Afrika for tiden. I Afrika er det heldigvis mange områder som er truet av sultkatastrofer. På storskjermen fikk barna se klipp fra nyhetssendinger over hele verden, med blant annet mord, krigshandlinger og hungersnød.

De fleste barna trekker da noen lettelsens sukk når de innser at endetiden er nær likevel. Og selv om den ene epidemien etter den andre ikke blir slått tilbake, så har "vitenskapen" ennå ikke klart å finne en kur mot Aids. Hallelujah! Aids har lenge vært Guds viktigste virkemiddel mot synd, så denne lar seg neppe stoppe så lett. Det er også typisk at ateistene tror at man kan finne en kur mot straff fra Gud, roper Johannessen mens han ler hjertelig.

Bønn stoppet 3. verdenskrig
Selv om vi som kristne må være skeptisk til fantasi og kreativitet, kan vi noen ganger ta i bruk kreative metoder som stimulerer barnas fantasi, fortsetter Johannessen.
- Natt til tirsdag denne uken kjørte vi en koordinert aksjon hvor alle foreldrene i menigheten deltok. Vi bråvekket alle barna midt på natten, ristet dem litt og ropte at tredje verdenskrig er i gang. Så samlet alle familiene seg i kjelleren på Bibelsenteret. Barna fikk beskjed om å delta i forbønn og tungetale, mens vi fyrte av fyrverkeri og pøste på med lydeffekter over lydanlegget. De fleste ungene reagerte med en blanding av frykt og glede. Noen av dem hadde problemer med å konsentrere seg skikkelig om de oppgavene de ble tildelt. Men ut på morgenkvisten kunne vi si til dem at takket være tungetale, bønn og spontan kollekt, så stoppet Gud krigen! Hallelujah!, bryter Johannessen ut og løfter hendene mot himmelen.

- Den påfølgende dagen deltok alle barna i små studiegrupper hvor de ble fortalt at selv om vi klarte å stoppe tredje verdenskrig denne gangen, så vil vi neppe klare det neste gang, for da vil begynnelsen på endetiden være i gang, fastslår pastoren.
- Å hvilken dag dette skal bli, når vi alle skal rykkes opp i luften for å ta i mot Jesus, roper Johannessen før han drar i gang imponerende improvisert tungetale, som avbrytes med at pastoren blir alvorlig og rolig forteller følgende:

– Jeg er mer sikker enn noensinne, forteller Johannessen. – Jesus fortalte meg akkurat nå at han kommer tilbake innen 25. september i år. Pris Herren!!!

- Nå er det viktigere enn noensinne at barna våre ser at endetiden faktisk er like rundt hjørnet, fortsetter Johannessen. Selv om vi ikke er komfortable med å la barna våre leke med ikke-frelste barn, så hender det ofte at dette skjer likevel. En positiv effekt er i det minste at våre barn kan fortelle ateistene sine unger at Jesus snart kommer tilbake, og at om de ikke ønsker å tilbringe evigheten i evig smerte, så er det på tide å ta i mot den enestående redningsplanken som Jesus faktisk representerer.

Herregud.com oppfordrer alle kristne til å la seg inspirere av disse aktivitetene som ble gjennomført hos Svevende Ord denne uken. Som kristne må vi alltid være ærlige, vi må holde fast ved Sannheten og vi må ta barna på alvor. Da vil vi ikke-troende se at det er bedre å være kristen, og på den måten er vi gode representanter for Jesus.


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54823


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Verdenssituasjonen skremmer barna :

Flere menighetssaker:
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com