Hvorfor?
Overdramatisert fyrverkeribråk

Svevende Ord har nok en gang fått urettmessig kritikk i pressen. For å oppklare hva som virkelig skjedde, tok vi kontakt med en av ungdommene som stod bak det såkalte fyrverkeribråket utenfor våre lokaler i romjulen og på nyttårsaften.





Jean Åge (16) er en av ungdommene som ledet beskytningen av "uskyldige" pensjonister og turgåere som gikk på turstien utenfor Bibelsenteret.

- Føler du at du oppnådde noe med å skyte på disse personene?
- Absolutt! Det handler om å tro, ikke sant? Jesus er skikkelig schpaa og Gud synes at alle som ikke synes at Jesus er kul, fortjener å bade i evig ild. Da kan jo vi bidra med litt Flashing Thunder, hyleraketter og annet fett fyrverkeri. At folk som ikke er troende beveger seg nært vårt område, gjør oss forbanna! Vi slår tilbake når de disser oss, ikke sant?

Stig Lukas Sandgolt er aktivitetsleder for Svevende Ord sin ungdomsorganisasjon Svevende Poder, og han føler også at sannheten ikke kommer fram i de sekulære avisene.
- Som kristne og ansvarlige mennesker har vi en plikt til å påpeke og slå ned på ugudeligheten der den finnes, og våre ungdommer gjorde nettopp dette. Vi har tross alt ikke så mye plass til rådighet på området vårt, og at ateister, homofile og alenemødre fritt skal kunne spasere på veien som ligger helt opp mot vår eiendom, finner jeg kvalmende.

Sandgolt betalte derfor Jean Åge og de andre ungene i klubben for å holde ikke-kristne langt unna våre lokaler, slik at vi kunne feire jul uten at å få besmittet hele vårt nærmiljø. De fikk 150 kroner hver og ubegrenset adgang til fyrverkeri gjennom hele romjulen, og dermed kunne vi voksne minnes Jesu fødsel på en verdig måte.

- Hva synes du om media sin dekning av saken?
- Avisene har nok en gang bevist at det er Satan som er deres redaktør. Våre unger har vist seg som gode kristne, og jeg takker Gud for at vi har klart å gi dem den oppdragelsen som tydeligvis er nødvendig i dette sinnssyke samfunnet vi lever i. Jeg vet også at Jean Åge og de andre spurte alle som kom forbi om de kjente Jesus. De som svarte ja ble jo ikke beskutt med fyrverkeri. Jeg synes at avisene godt kunne trukket fram dette og ikke bare fokusert på det negative. Det er jo ikke første gang disse sensasjonshungrige journalistene overdramatiserer når det gjelder vår menighet.

Vi vil nok en gang oppfordre alle aviser i Norge som ikke følger Gud, om å umiddelbart stille redaksjonene sine til disposisjon for Svevende Ord. Dommedag er ikke langt unna, og hvis dere ikke slutter å tråkke på oss som er Guds favorittmennesker, vil hans vrede ramme dere i løpet av de nærmeste ukene. Gud hater slike som dere!

Aktuelle lenker:
Nettavisen: Terrorisert av kristne rakettskyttere - 03.01.00


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54122


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Overdramatisert fyrverkeribråk:

Kategori: kristenliv
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com